شناسهٔ خبر: 67266740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار:

همه دستگاهها برای استقبال و پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین پای کار هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها برای تامین امکانات مورد نیاز ستاد اربعین و استقبال از زائران پاکستانی در منطقه ریمدان پای کار هستند و آمادگی خود را برای تامین امکانات مورد نیاز اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی در نشست ستاد اربعین حسینی که در محل پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری برگزار شد، اظهار داشت: در نشست قبلی ستاد اربعین که با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزرای دولت برگزار شد، مقرر گردید با توجه به ضعف زیرساخت‌ها در منطقه ریمدان، تمامی وزارتخانه‌ها امکانات مورد نیاز را جهت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در منطقه مستقر کنند.

 وی تصریح کرد: وزارتخانه‌های نیرو در بحث تامین آب و برق، راه و شهرسازی، مخابرات، اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن در امر تامین امکانات پای کار خواهند بود، همچنین سه شهرداری تهران، اصفهان و کرمان نیز در امر خدمات رسانی به زائران مشارکت خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از معطل ماندن زائران مقرر شد؛ وزارت اقتصاد و دارایی نیز در تامین دستگاه‌های ایکس ری چمدانی همکاری کند.

 وی ادامه داد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در خصوص استقرار سردخانه در منطقه ریمدان، فرماندهی انتظامی و مرزبانی در بحث تقویت نیروی انسانی مورد نیاز، جهاد کشاورزی در بحث تامین مواد غذایی و سایر امکانات لازم  همکاری کنند.

 کرمی بیان داشت: برای تامین آب معدنی مورد نیاز وزارتخانه‌ها با قرارداد با کارخانه آب معدنی منطقه، قول همکاری داده اند.

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بنا براین است که امکانات مورد نیاز مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های صحرایی در منطقه توسط وزارت بهداشت و درمان تامین گردد. همچنین خدمات آتش نشانی و آمبولانس نیز توسط شهرداری‌های تهران اصفهان و کرمان تامین خواهد شد. 

استاندار خاطر نشان کرد: مقرر گردیده سفرا پیگیری‌های لازم در خصوص صدور مجوزهای لازم برای تردد اتوبوس های پاکستانی در ایران را انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین وزارت نفت نیز برای تامین سوخت این خودروها تا مرز عراق قول مساعد داده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای تقویت ناوگان زمینی، هوایی و ریلی برای تردد زائران نیز باید اجرایی شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسئولین استان علاوه بر بسیج امکانات استانی، باید در سطح وزارتخانه‌ها برای تامین امکانات یاد شده پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

کرمی یادآور شد: بحث اربعین فراتر از کار سازمانی است و باید همه در این راه قدم برداریم و با همراهی و همدلی یک کار خدایی انجام دهیم که یقیناً این اقدامات برای ما باقیات و صالحات خواهد بود. 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با همه هستی در راه بندگی خدا و ترویج اسلام ناب قدم برداشت و راز و رمز بندگی را به ما آموخت. ما نیز باید تلاش کنیم که راه دلدادگی به خدا را پیروی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بر اساس بشارت و وعده قرآن آینده از آن اسلام و مستضعفین عالم است؛ پس باید تلاش کنیم تا زمینه ساز تحقق این وعده و پیاده سازی اسلام عزیز در کل دنیا و نجات مستضعفین جهان باشیم.

نظر شما