شناسهٔ خبر: 67266867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مطالعات پژوهشی طرح جامع حمل و نقل تبریز آغاز شد

تبریز - ایرنا - رییس دانشکده عمران و ترافیک دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: مطالعات پژوهشی طرح جامع حمل و نقل تبریز با حضور مدیران شهرداری و متولیان حوزه شهری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «محمود صفارزاده»، افزود: طرح جامع حمل و نقل تبریز از ۲۰ سال پیش تهیه شده ولی بازنگری نشده بود که باید هر ۱۰ سال بازنگری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات انجام شده در شهر، طرح جامع حمل و نقل ترافیک تبریز نیازمند بازنگری و ارایه طرح جدیدی بود که در همین راستا این پروژه آغاز شده است.

مدیر گروه پژوهشی مطالعات طرح جامع حمل و نقل تبریز با اشاره به مرحله اول این طرح که شامل جمع‌آوری اطلاعات است، گفت: در مرحله اول تهیه طرح تلاش می شود اواخر مهر، اطلاعات مربوط به سفرها و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی مردم این شهر جمع آوری و بر مبنای آن یک سری مدل های پیش بینی و آماری ساخته و شبیه سازی شود.

صفارزاده، ادامه داد: با جمع‌ آوری اطلاعات و شبیه‌سازی مدل‌های آماری، نیازهای حمل و نقل شهروندان تبریز در کوتاه مدت و بلند مدت و بازه های پنج تا ۱۵ ساله برآورد می‌شود.

وی یادآور شد: نیازهای حمل و نقل شامل تجهیزات حمل و نقل ریلی، اتوبوس، تاکسی، بزرگراه‌ها و یا تقاطع های غیرهمسطح و پیش‌بینی یک سری از روش های مدیریتی برای آینده شهروندان است تا آنان بتوانند بدون ازدحام و ترافیک سفرهای خود را انجام دهند.

مدیر گروه پژوهشی مطالعات طرح جامع حمل و نقل تبریز گفت: طرح جامع حمل و نقل تبریز طرحی مطالعاتی است که مدت زمان تهیه آن در ضوابط سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور که اسناد بالادستی است، ۲۶ ماه قید شده، ولی امید است با شرایطی که مسوولان شهری فراهم می‌کنند، بتوان در کوتاه مدت نتایج آن را ارایه کرد.

صفارزاده، ادامه داد: در اوایل مهر که مدارس و دانشگاه ها باز هستند و ساعات اوج ترافیک است، افکارسنجی عمومی و در تابستان نیز افکارسنجی مدیران و کارشناسان انجام می شود.

نظر شما