شناسهٔ خبر: 67266792 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو، همزمان با فاز نخست پایانه شرق تهران

صاحب‌خبر -

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو، همزمان با راه اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو، همزمان با فاز نخست پایانه شرق تهران
تین نیوز

همزمان با راه اندازی فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران، عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق آغاز خواهد شد؛ این پروژه شامل مسیری به طول تقریبی ۴ کیلومتر و ۲ ایستگاه بوده و دسترسی به اماکنی چون بیمارستان شهید لواسانی و همچنین پردیس مسافری شرق تهران را تسهیل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو گفت: با توجه به اهمیت ایجاد مدهای حمل و نقل عمومی مکمل برای پایانه ها، همزمان با راه اندازی فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران، قصد داریم عملیات اجرایی پروژه امتداد شرقی خط ۲ از ایستگاه در حال بهره برداری فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق را شروع کنیم. در واقع با رسیدن شبکه مترو به پردیس مسافری شرق، کارکرد هر دو سامانه حمل و نقلی مورد نظر ارتقاء پیدا خواهد کرد.

درستی در ادامه با بیان اینکه فضای سالن بلیت فروشی ایستگاه پایانی پروژه توسعه شرقی خط ۲ در پردیس مسافری شرق تعریف شده است، افزود: با احداث مسیر تونلی این پروژه، امکان بهره برداری از ایستگاه متروی پایانه شرق در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.

وی در پایان گفت: با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو، دسترسی اهالی شهرهای اقماری شرق تهران به شبکه مترو را نیز آسانتر کرده و ضمناً مراجعان مراکزی چون بیمارستان شهید لواسانی هم می توانند با طی کمترین مسافت، خود را به ایستگاه مترو برسانند.

بنابر اعلام روابط عمومی امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، خط ۲ متروی تهران به طول تقریبی ۲۶ کیلومتر، شامل ۲۲ ایستگاه بوده و یکی از کریدورهای شرقی غربی جابجایی مسافر در پایتخت به شمار می آید. در حال حاضر خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا در منتهی الیه شرقی خود تا ایستگاه صادقیه در غرب تهران به شهروندان خدمات رسانی می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما