شناسهٔ خبر: 67266658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پیام مهدی کروبی: به دکتر پزشکیان رای دهید / او می‌تواند احیاگر جمهوریت در ایران باشد

در پیام مهدی کروبی آمده: دکتر پزشکیان بر اساس این سه اصل می‌تواند احیاگر جمهوریت نظام باشد و در شرایط ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل به روزنه‌ای برای اتحاد اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان بدل شود و به سبب سلامت نفس و دوری از فساد، می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی برای ایران شود و نهاد انتخابات را زنده کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصاف نیوز: حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، گفت: بعد از ۱۴ سال از ستمی که بر پدرم رفته است، اما از اصلاح کشور نا امید نشده است و از سال ۸۴ درباره از بین رفتن جمهوریت نظام هشدار داد و هزینه آن را تا الان پرداخت کرده است.

حسین کروبی ادامه داد که پیام ایشان این است که با رای به آقای دکتر مسعود پزشکیان برای تحقق سه هدف اساسی برای نجات کشور لازم است:

۱. عبور از تحریم‌ها

که کمر ملت ایران را شکسته و توسعه ایران را نابود کرده است و به نظر می‌رسد با یاری دیپلمات‌هایی برجسته چون دکتر ظریف در مقام مشاور دولت احتمالی دکتر پزشکیان می‌تواند در این دوران محقق شود.

۲. احقاق حقوق ملت

از زن و مرد و حفظ حریم خصوصی شهروندان در سبک زندگی و حجاب و اخلاق و آزادی‌ها و انتخاب‌ها و خلاصه “یک زندگی معمولی” که با دخالت حکومت محدود شده است و جوانان را ناگزیر از مهاجرت کرده است، دولت آینده می‌تواند با جمع کردن بساط گشت‌های ارشاد و مشابه آن و ارائه لوایحی برای انتخابات آزاد امید به اصلاح را به جامعه بازگرداند.

۳. مبارزه با فساد

یک مافیای سیاسی اقتصادی می‌خواهد با تصدی ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی را به حکومتی نظامی که منافع مالی و منافع سیاسی را به هم آمیخته بدل کند.

مرحوم امام همواره با حضور نظامیان در سیاست مخالف بود و در همان سال۶۰ به نظامیان و شبه‌نظامیان عضو سپاه دستور دادند میان حزب و سپاه یکی را انتخاب کنند چون تجمیع قدرت به استبداد می‌انجامد و فساد ایجاد می‌کند و این روش عقلا در همه جای جهان است.

دکتر پزشکیان بر اساس این سه اصل می‌تواند احیاگر جمهوریت نظام باشد و در شرایط ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل به روزنه‌ای برای اتحاد اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان بدل شود و به سبب سلامت نفس و دوری از فساد، می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی برای ایران شود و نهاد انتخابات را زنده کند

برای تحقق این هدف حضور اکثریت ملت پای صندوق رای و تکیه دکتر پزشکیان بر مطالبات ملت به خصوص سه محور فوق ضروری است و من نیز از حصر با همه دوری در کنار شما هستم.

حسین کروبی در پایان گفت اگر خصومت و حسادت برخی اصلاح طلبان در سال ۱۳۸۴ نبود مهدی کروبی رئیس جمهور بود و بلای محمود احمدی نژاد بر سر ملت فرود نمی آمد و پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت نمی‌رفت و تحریم‌ها شکل نمی‌گرفت‌. او در همه سال‌های حصر غیرقانونی بر امید و اصلاح و مبارزه قانونی تاکید کرده است و حتی در سال۱۴۰۰ هم برای جلوگیری از انتخاب ازپیش‌تعیین‌شده برای ریاست دولت تلاش کرد و به نامزد مقابل او رای داد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما