شناسهٔ خبر: 67266573 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زنگنه:

رشد اقتصادی تنها متکی به سرمایه گذاری نیست/ تاثیر فناوری و بهره وری در رشد اقتصادی

صاحب‌خبر -
رشد اقتصادی تنها متکی به سرمایه گذاری نیست/ تاثیر فناوری و بهره وری در رشد اقتصادی
خبرگزاری آریا - نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی معتقد است رشد اقتصادی تنها متکی به سرمایه‌گذاری نیست لذا امروز مدل‌های مختلفی برای رشد اقتصادی وجود دارد و این مدل‌ها بر اساس فناوری، بهره‌وری و مدل‌های دیگر است.

به گزارش خبرگزاری آریا به  نقل از خانه ملت، محسن زنگنه ، با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری در تحقق رسد اقتصادی 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه گفت: در زمانی که مسئله رشد 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ ما تاکید داشتیم که این رشد قطعاً متکی به سرمایه‌گذاری نیست لذا امروز مدل‌های مختلفی برای رشد اقتصادی وجود دارد و این مدل‌ها بر اساس فناوری، بهره‌وری و مدل‌های دیگر است.
نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدلی که بر مبنای سرمایه‌گذاری صرف است تقریباً تاریخ مصرف آن گذشته و اصل این حرف که رشد اقتصادی متمرکز بر سرمایه‌گذاری نیست، حرف درستی است. با این حال در این بخش سهمی برای سرمایه‌گذاری قائل شده‌اند.
زنگنه بیان کرد: از این رو در برنامه هفتم توسعه چند درصد از مسائل تاثیرگذار بر رشد اقتصادی بر روی بهره‌وری متمرکز، و 5 درصد نیز معطوف به سرمایه‌گذاری شده است.
نماینده مجلس دوازدهم تاکید کرد: در زمینه سهم 5 درصدی سرمایه‌گذاری در رشد اقتصادی بر اساس برنامه‌هایی که داشتیم تقریباً سالانه بین 200 تا 250 میلیارد دلار منابع نیاز داریم که بخشی از آن در بودجه‌های عمرانی موجود بوده و بخشی از آن از منابع بانکی تامین می‌شود. البته حتماً بخش دیگری از آن باید از طریق جذب سرمایه‌گذاری انجام شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی سرمایه‌گذاری امری مهم قلمداد شد، ادامه داد: به نظر بنده نه می‌توان به راحتی گفت که رشد اقتصادی تنها متکی به سرمایه‌گذاری است و نه می‌توان گفت که باید به طور کل این مسئله را حذف کرد. چرا که در این صورت این موضع‌گیری غیرعلمی تلقی خواهد شد./
پایان پیام

نظر شما