شناسهٔ خبر: 67823519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

قیمت درهم امارات کاهشی شد؛ لیر ترکیه افزایشی/ دینار عراق در جا زد/ خبر مهم برای زائران اربعین

اقتصادنیوز: امروز قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، ریزش را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 15812 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم افت ارزش 30 تومانی را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز هم مسیری جز افزایش را پیش روی خود ندید و قیمت ها در مسیر افزایشی سرعت بیشتری گرفتند و به جز دینار عراق که ثبات قیمت را تجربه کرد و درهم امارات که ارزان شد؛ معامله گران شاهد افزایش نسبی قیمت ها در محدوده رنج بودند.

امروز دلار هرات با نرخ 57 هزار و 800 تومان بازگشایی کرده بود و در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و 57 هزار و 380 تومان ارزش گذاری شد. معامله گران می گویند بازار امروز هم دوباره به حالت بلوکه بازگشت و علت بنیادین آن را فارغ از سیاست بازارساز و تزریق ارز، واردات 12 تن شمش طلا و فروش آن در حراج مرکز مبادله ایران می دانند. اما سایر ارزها امروز در بازار چه روندی را تجربه کردند؟

قیمت لیر ترکیه امروز 19 تیر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار مسیر صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با رشد 10 تومانی، 1780 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان هم امروز در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 152350 معامله شد. هر ریال نسبت به روز گذشته رشد 840 تومانی را تجربه کرد.

ریال عمان

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، ریزش قیمت را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 15812 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم افت ارزش 30 تومانی را تجربه کرد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان افزایش را خلاف روند روز گذشته تجربه کرد و 34380 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا 160 تومان گران شده باشد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان یک تومان بالا رفت و 151 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته ثبات قیمت داشت؛ هر دینار امروز 44 تومان معامله شد. 

امروز هم به واسطه نزدیک شدن به ایام اربعین شاهد انتشار یک اطلاعیه مهم توسط بانک مرکزی درباره ارز اربعین 1403 بودیم. براساس این اطلاعیه ارز اربعین در مجموع در سه هزار و 168 شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه، هفتم مرداد تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می شود. همچنین امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک های عامل مهیا شده است.

براین اساس ارز اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایران، 2007 شعبه و باجه پست بانک، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می شود.  

یادآور می شود این بانک در دستورالعمل پیشین مرتبط با نحوه فروش ارز اربعین عنوان کرده بود که به‌منظور رفاه حال زائرین و در صورت فراهم بودن شرایط، فروش ارز در بستر سامانه‌های اینترنتی بانک‌های عامل، با احراز هویت کامل مشتری و پذیرش کلیه مسئولیت‌های مترتب از سوی بانک های منتخب امکان‌پذیر است. 

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان بالا رفت. هر لاری عصر امروز 21680 تومان قیمت خورد تا افزایش ارزش 50 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم افزایش را تجربه کرده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1645 تومان نرخ گذاری شد و رشد 12 تومانی داشت.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی افزایش 50 تومانی را تجربه کرد و در حالی معاملات را به پایان رساند که 15210 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و نسبت به روز گذشته قیمت ارزها در محدوده رنج نوسان صعودی دادند و به جز چند استثنا، شاهد افزایش قیمت در بازار ارز تهران بودیم.

نظر شما