شناسهٔ خبر: 67266520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشکر سلامی: توانسته‌ایم اقتدار خود را بر دشمن تحمیل کنیم

تهران - ایرنا - فرمانده کل سپاه گفت:‌ توانسته‌ایم اقتدار با شکوه یک ملت را بر یک جهان دشمن آرایش یافته، تحمیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در همایش روز ملی بسیج اساتید که در سالن همایش‌های دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: یاد و خاطره دانشمند برجسته جهان اسلام و مجاهد روزهای سخت دفاع مقدس، شهید استاد دکتر مصطفی چمران را گرامی می‌داریم.

وی افزود: طبیعتاً آینده هویت هر جامعه‌ای به قوت و شخصیت جوانان و اندیشمندان آن بستگی دارد؛ جوانانی بزرگ، رشید و اهل کمال که دارای فضائل، قلب‌های مطمئن و ایمان قوی و در عین حال صاحب اندیشه، تفکر، خلاقیت و دانش باشند و این مسئولیت سنگینی است که بر عهده اساتید ما در مجموعه‌های دانشگاهی کشور گذاشته شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما بدون قرار گرفتن در قله‌های مرتفع و در ترازهای رفیع دانش و فناوری و بدون پرورش‌یافتگی در فضای روح و معنا نمی‌توانیم یک کشور مستقل و باعظمت و الگویی مجسم برای جهان بشریت باشیم، اظهار کرد: رسالت و فلسفه اصلی انقلاب اسلامی تغییر شرایط جهانی و تغییر نظام معنوی جهان بر اساس فضائل الهی است. ما می‌خواهیم مفاهیم آزادی، استقلال و کرامت انسان بخش مهم هویت کشور، نظام و ملتِ ما باشد. ما می‌خواهیم پرچمدار آزادی مستضعفان از بردگیِ برده‌داران مدرن باشیم.

سرلشکر سلامی افزود: هویت هر جامعه‌ای به قوت جوانان و اندیشمندان آن بستگی دارد. جوامعی رشد یافته و اهل کمال هستند که جوانان آن حامل فضیلت‌ها و دل‌ها مستحکم و ایمان‌های قوی و صاحب اندیشه و خلاقیت و دانش باشند و این مسئولیت سنگینی است که بر عهده اساتید معظم در مجموعه‌های دانشگاهی کشور گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: ما بدون قرار گرفتن در ترازهای رفیع دانش و بدون پرورش یافتگی در فضای روح و معنا نمی‌توانیم یک کشور با عظمت و الگویی مجسم برای جهان بشریت باشیم. رسالت و فلسفه اصلی انقلاب ما تغییر شعائر جهانی است. تغییر نظام معنوی جهان بر اساس ارزش‌ها و فضائل الهی است.

فرمانده کل سپاه گفت: ما می‌خواهیم پرچمدار آزادسازی جهان مستضعفان از اسارت و بردگی برده داران مدرن باشیم. ما می‌خواهیم نقطه مرکزی جوشش الهام و آگاهی برای انسان‌ها عالم باشیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما معتقد به کرامت انسان هستیم گفت: کرامت هیچ ملتی را در معرض آسیب قرار نمی‌دهیم. انقلاب ما برای ترویج همین مفاهیم و تغییر در همین معانی آغاز شد. انقلابی که توانست در جغرافیای سیاسی عالم و در آرایش نظم یافته و صلب حاکم بر دوران وقوع خود تاثیر شگفت انگیزی بجای بگذارد و مبدا تحولات عظیم در عالم شود.

وی اظهار کرد: قدرت‌های شیطانی فکر کردند به این ترتیب فضای تنفس قدرتها به مرور تنگ خواهد شد و اضلاع جدیدی به هندسه قدرت جهانی افزوده خواهد شد و بشریت در آستانه یک قیام جهانی برای بدست آوردن مجد و عظمت خود قرار خواهد گرفت. ما به مرور با تساعد حوزه‌های درگیری مواجه شده‌ایم و جهان قدرتمند با تمام استعداد و ظرفیت خود به جنگ با این انقلاب آمد و در هر مقطعی از یکی از راهبردهای خود استفاده کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس نمونه‌ای از یک واکنش نظام یافته بر منطق یک راهبرد خطرناک بود که می‌خواست ما را در همان ابتدای تولد با بحران‌های چالش انگیز ما را به بی تعادلی بازگشت ناپذیر سوق دهد و کنترل ملت ایران را در مهار خود بگیرد و حفره ایجاد شده در نظم آن روز جهان را ترمیم کند.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: بعد از آن همه راهبردهای آزموده شده دشمن به صحنه آمدند و ما در همه مقاطع این چهار دهه با همه این سیاست‌ها مستقیماً درگیر بوده‌ایم. اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به عنوان نقطه مرکزی تلاقی همه سیاست‌ها و راهبردهای قدرت دشمن قرار گرفته‌ایم. دشمن تمام ارکان نظام و انقلاب را همزمان مورد هدف قرار داده است و همه بردارهای تهدید در یک نقطه همگرا شده‌اند. این هم افزایی و فشار حداکثری دشمن ما را در موقعیتی استثنایی قرار داده است و شما در قلب این شرایط خطیر زندگی می نند و این یک مواجهه همه جانبه جدیدی است.

وی با بیان اینکه به فضل الهی ظرفیت‌های انقلاب شکوهمند ما تحت هدایت‌های ژرف اندیشانه و مبتنی بر حکمت و آموزه‌های وحیانی که توسط رهبر انقلاب صورت می‌گیرد و با تکیه بر ملتی که ظرفیت مواجه شدن با این فشارها را آزموده است، توانسته‌ایم تمام این جهات مختلف فشار را مستهلک و میرا کنیم و اقتدار با شکوه یک ملت را بر یک جهان دشمن آرایش یافته تحمیل کنیم، تاکید کرد: اگر می‌بینید در اوج مقابله، امنیت دارید یعنی صاحب قدرت هستید. دکترین دشمن مبتنی بر نیرو و ضربه قاطع در نقطه قطعی است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: دشمن ما از کشتن کودکان بیگناه ابایی ندارد. دشمن ما اگر بفهمد شما می‌توانید از فضای تحریم او عبور کنید شما را محاصره می‌کند و اگر می‌بینید در این کشور تحریم بی اثر شده است به این دلیل است که شما صاحب قدرت هستید. کشتی‌های ما را گرفتند کشتی‌هایشان را گرفتیم. می‌خواستند کشتی‌های نفت ما که در مسیر ونزوئلا بودند را بگیرند به محض اجرای رزمایش در مقابل چشمانشان منصرف شدند. بخشی از کشتی‌های ما در دریا را زدند وقتی کشتی‌هایشان زده شد فهمیدند با این کشور نمی‌توان درگیر شد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: اینکه امروز صادرات و وارداتتان با امنیت کامل صورت می‌گیرد به دلیل قدرت شما است و در این موضوع فرقی بین ترامپ و بایدن نیست. ما در زمان ترامپ به عین‌الاسد حمله و گلوبال هاوک را زدیم. متوجه شدند اگر بخواهند در مقابل ایران بایستند ایران با تاثیری که بر اقتصاد جهانی دارد می‌تواند جهان را تحت تاثیر حرکات خود قرار دهد. امکان و فضایی برای بیان برخی اقدامات ما نیست ولی دشمن از آنها آگاه است.

وی گفت: رهبر انقلاب در قلب همه این مخاطرت سنگین ایستاد و کشو را به پیش می‌برد. تصویری که امروز از کشور ما وجود دارد تصویر یک کشور تحریم شده نیست و همه اجزا و ارکان یک نظام بدون تاثیر پذیری از سیاست بیگانگان بر اقتدار آن افزوده می‌شود. شرکت‌های خارجی از ایران قهر کردند و رفتند اما امروز آیا صنعت نفت ما به آنها وابسته است؟

فرمانده کل سپاه با طرح این پرسش که چه کسانی ستاره‌های خلیج فارس را ساختند و فازهای پارس جنوبی را به ستارگانی روی زمین بدل کردند؟ اظهار کرد: ما به عنوان سپاه در قرارگاه سازندگی‌مان ۳۶۰ طرح ملی را در دست اجرا داریم و ۱۰۰ طرح در نوبت افتتاح قرار دارند. من به رئیس جمهور شهید گفتم شما می‌توانید ۱۳۰ هفته متوالی طرح‌های عظیم ملی را رونمایی کنید.

سرلشکر سلامی گفت: در کرونا مشاهده کردید آمریکا در فرودگاه‌ها از فرانسه ماسک می‌دزدید اما ما بهتر از کشورهای پیشرفته جهان کرونا را مدیریت کردیم. می‌خواستند پنجره‌های دیپلماسی را روی ما ببندند اما نتوانستند و کسانی که پرچمدار انزوای ما بودند به میدان تعامل با ما آمدند. در جهانی که فقط قدرت مفهوم دارد وقتی اعتبار قدرت شما به رسمیت شناخته می‌شود دشمن اراده قدرت شما را به سمیت می‌شناسد.

نظر شما