شناسهٔ خبر: 67266368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصولگرا:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از کشور یک الگوی دموکراتیک مقتدر می‌سازد 

ریحانه خسروجردی

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه امروز قدرت اصلی، قدرت نرم و مبتنی بر مردم‌سالاری است، گفت: رئیس جمهور آینده با استناد به یک سبد بالای مشارکت مردمی، می‌تواند ایران را به‌عنوان‌ یک الگوی دموکراتیک مقتدر در منطقه و نظام بین‌الملل معرفی کند.

صاحب‌خبر -

مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با ایسنا کارنامه مدیریتی قوی و رویکرد حل‌المسائل را دو شاخص اصلی انتخاب نامزد اصلح ریاست‌جمهوری دانست و اظهار کرد: مردم به دلیل اینکه مشکلات کشور را در زندگی شخصی‌شان لمس می‌کنند، به خوبی به شاخص‌های اصلی نامزد موردنظرشان واقف اند. مشکلاتی مانند، اشتغال، تورم، مسکن و مواردی از این قبیل برای غالب خانواده‌های ایرانی وجود دارد و راهکار برای حل آنها می‌تواند وزن اصلی نامزدهای ریاست جمهوری را مشخص کند.

وی اضافه کرد: نه‌تنها باید نامزد ریاست‌جمهوری راهکار مشخص و دقیقی برای حل مسائل مردم در اختیار داشته باشد، بلکه می‌بایست راهکارها قابل عمل باشند. در واقع نامزدی می‌تواند مورد اقبال مردمی قرار بگیرد که کارنامه مدیریتی‌اش ما را به حل مسائل کشور امیدوار کند. 

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین ادامه داد: مقام معظم رهبری از زمان شهادت مرحوم رئیسی به این سو چند خصلت پرکار بودن، آگاهی و التزام به قوانین و انقلاب را به عنوان شاخص‌های انتخاب نامزدهای ریاست‌جمهوری مطرح کردند. مطمئنا این‌ها مشخص می‌کند کدام نامزد می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل کند.

کامل نواب با بیان اینکه رویکرد ساده‌زیستی و مردم‌داری‌ شهید رئیسی تراز مقام ریاست‌جمهوری را نشان داد، گفت: شخصی که بر صندلی ریاست‌جمهوری می‌نشیند، باید توانایی تنظیم ارتباط با مردم و آوردن وزرا به پای کار را داشته باشد. شهید رئیسی فرصت زیادی نداشت که بتواند تمام برنامه‌هایش را به سرانجام برساند، اما بخشی از اهدافش مانند از بین بردن کرونا و ارتقای نظام سلامت را محقق کرد. در خصوص مسائل اقتصادی مانند تورم، مسکن و اشتغال نیز اقداماتی را کلید زد که به سرانجام نرسید و تکمیل آن‌ها بر دوش رئیس‌جمهور آینده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت گسترده در انتخابات، عنوان کرد: جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت متمایزش همیشه محل طمع دولت‌های استکباری و قدرتمدار بوده است. ما تا به امروز مسیری را در راستای ارزش‌ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی طی کردیم که باعث شده به قدرت منطقه‌ای تبدیل شویم و نقش تعیین‌کننده‌ای در نظام بین الملل داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: عملیات وعده صادق نشان داد جمهوری اسلامی می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی با اقتدار از خاک خودش دفاع مشروع داشته باشد، آن هم به طوریکه کسی نتواند برای مقابله با آن کاری کند. چنین چیزی زمانی محقق می‌شود که اکثریت قابل اعتنای مردم به نظام پایبند بمانند. امروز قدرت اصلی، قدرت نرم و مبتنی بر مردم‌سالاری است. رئیس‌جمهور آینده با استناد به یک سبد بالای مشارکت مردمی یعنی کل آرای مردم و نه فقط آرایی که خودش کسب کرده، می‌تواند ایران را به‌ عنوان‌ یک الگوی دموکراتیک مقتدر در منطقه و بین‌الملل معرفی کند. 

انتهای پیام 

نظر شما