شناسهٔ خبر: 67266211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تظاهرات مردم استانبول در همبستگی با ملت مظلوم غزه

جمعی از مردم استانبول با حضور در صحن مسجد الفاتح، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند و خواستار اقدام جدی مسئولان برای توقف جنایات اسرائیل در غزه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، صدها شهروند استانبول ترکیه در همبستگی با مردم غزه در صحن مسجد الفاتح جمع شدند.

در این تجمع، تعدادی از شهروندان عرب و دیگر کشورهای اسلامی شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در حمایت از غزه و مقاومت آن شعار می‌دادند و خواستار شکستن محاصره نوار و توقف نسل‌کشی شدند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: ما در روز سوم عید اینجا هستیم تا بگوییم: ای مردم غزه، شما تنها نیستید و می‌گوییم که این عید به دلیل جنگ جاری غم‌انگیز است. به جهان اسلام می‌گوییم که ما به عنوان مسلمان و به عنوان جهان اسلام بدون اقدام جدی فلسطین را رها کردیم، پس باید بیدار شویم و از خواب غفلت برخیزیم و برادران خود را نجات دهیم.
 
شرکت‌کنندگان در نمازهای عید سعید قربان در ترکیه با شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت آن، توده‌ مردم را به اعتراض برای تحت فشار گذاشتن مقامات رسمی در اتخاذ مواضع جدی علیه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه دعوت کردند.
 
یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: خداوند برادران ما در غزه را یاری و اسرائیل کافر را لعنت کند. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: من به مردم غزه و مبارزان مقاومت از حماس، جهاد و همه گروه‌های مقاومت درود می‌فرستم؛ امیدوارم مقاومت هر چه زودتر پیروز شود. مسلمانان جهان گرد هم می‌آیند و غزه، بیت‌المقدس و همه کشورهای اسلامی را از اسرائیل و حامی آن آمریکا آزاد می‌کنند.
 
ترکیه در طول روزهای عید قربان شاهد مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در شهرهای مختلف در جهت همبستگی با غزه بود که در ادامه فعالیت‌های بی‌وقفه از زمان آغاز نسل‌کشی در غزه است.

وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته و در دویست و پنجاه و ششمین روز از حمله به نوار غزه، سه جنایت جدید در بخش‌های مختلف این منطقه انجام داد که منجر به شهادت ۲۵ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر شد.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این آمار جدید، شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافته است. وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما