شناسهٔ خبر: 67268771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تظاهرات همبستگی با غزه در استانبول

صاحب‌خبر -
تظاهرات همبستگی با غزه در استانبول
خبرگزاری آریا - برخی نهادهای ترکیه در همبستگی با مردم غزه در صحن مسجد "الفاتح" استانبول تجمعی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در آن، با سر دادن شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت آن، خواستار شکستن محاصره و توقف جنگ نسل‌کشی در آن شدند.
این تجمع با شعار "مردم روز عید نیز به یاد غزه هستند و در سایه غزه زخمی، عیدی وجود ندارد" در استانبول و با مشارکت گسترده شهروندان ترکیه و اتباع دیگر کشورهای اسلامی در این کشور برگزار شد.
یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع به شبکه العالم گفت: ما روز سوم عید اینجا هستیم تا بگوییم: غزه، تو تنها نیستی و می‌گوییم که این عید به دلیل جنگ باریکه غزه غم‌انگیز است و به جهان اسلام بگوییم که ما به عنوان مسلمان و جهان اسلام بدون اقدام جدی فلسطین را ترک کردیم، پس باید بیدار شویم و از خواب غفلت برخیزیم و برادران خود را نجات دهیم.
مردم در تکبیرهای عید قربان، شعارهایی برای غزه و مقاومت آن سر دادند و از مقامات رسمی ترکیه خواستند مواضع جدی جهت توقف جنگ نسل‌کشی در غزه اتخاذ کنند.
یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: خداوند برادران ما در غزه را یاری و اسرائیل کافر را لعنت کند ما همیشه برای برادرانمان در غزه دعا و در تظاهرات شرکت می کنیم و از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم آنان را یاری کنند.
یکی دیگر از شرکت‌کنندگان گفت: به مردم غزه و نیروهای مقاومت حماس، جهاد و همه گروه‌های مقاومت درود می‌فرستم، امیدوارم هر چه زودتر پیروز شوند و مسلمانان جهان گرد هم بیایند و غزه و قدس و همه کشورهای اسلامی را از شر اسرائیل و آمریکا حامی آن آزاد کنند.

نظر شما