شناسهٔ خبر: 67266171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشکیل شورای افتای شرعی در امارات متحده

محمد بن زاید، رئیس دولت امارات، دستور تشکیل شورای فتوای شرعی این کشور را صادر و اعضای آن را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، محمد بن زاید، رئیس دولت امارات امروز چهارشنبه با صدور فرمانی، دستور تشکیل شورای فتوای شرعی امارات را صادر کرد. وی عبدالله بن بیه، محقق اسلامی موریتانیایی را به عنوان رئیس آن منصوب کرد.

خبرگزاری رسمی امارات WAM اعلام کرد که با حکم بن زاید، عبدالله بن بیه به عنوان رئیس این شورا با درجه وزیر منصوب شد.
 
بر اساس این فرمان حکومتی، اعضای شورای فتوای شرعی امارات شامل عمر حبتور الدرعی، معاون رئیس، خلیفه مبارک الظاهری، احمد عبدالعزیز الحداد، جمال سالم الطریفی، ابراهیم عبید آل علی، عبدالرحمن علی حمید الشامسی، احمد ابراهیم سبیعان الطنیجی و فاطمه سیف الدهمانی هستند.
به گفته این خبرگزاری این شورا قصد دارد مرجع رسمی فتوا در این کشور باشد و تلاش می‌کند تا اقدامات، دیدگاه‌ها و اهداف را برای توسعه جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و قوانین مرتبط با فتوا، سازماندهی امور در کشور و صدور فتواهای اضطراری مربوط به مسائل و موضوعات مختلف کشور  تعریف کند.
 
شورای مذکور همچنین در زمینه مطالعات و تحقیقات مرتبط با حوزه های مختلف فتوا، بیان نظرات شرعی در مورد قوانین مربوطه، مجوز اجرای فتواهای شرعی در کشور و صلاحیت مفتیان، آموزش آنها و توسعه مهارت‌های آنها فعالیت می‌کند.
 
شایان ذکر است که شورای فتوای شرعی امارات  نهادی است که پیش از این سال‌ها وجود داشت و ریاست آن بر عهده ابن بیه بود و رسانه‌های اماراتی به دلایل فرمان جدید رئیس دولت که همین شخص را مجدداً به ریاست این شورا منصوب کرده اشاره نکرده‌اند. عبدالله بن بیه همچنین ریاست مجمع صلح ابوظبی را بر عهده دارد. وی متهم است که طرفدار عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل است.
انتهای پیام

نظر شما