شناسهٔ خبر: 67266090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزبانی خراسان شمالی از ۱۵ کارگاه آموزشی "زندگی پویا"

بجنورد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ کارگاه آموزشی "زندگی پویا" تیرماه امسال در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

تقی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کارگاه های محوری این طرح بیشتر در کانون های مساجد شهرستان های بجنورد، شیروان و راز و جرگلان خواهد بود تا مخاطبان به زندگی پویا برسند.

وی افزود: قالب های این طرح شامل مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، جوانی جمعیت، سبک زندگی و کارآفرینی است که مخاطبین هر کارگاه ۲۵۰ تا ۱۰۰ نفر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به استقبال مخاطبان در اجرای این طرح اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۰ کارگاه آموزشی زندگی پویا در استان برگزار شد که مخاطبان هر کارگاه ۳۰ تا ۱۰ نفر بودند.

وی ادامه داد: مقوله تحکیم خانواده اهمیت بسیاری دارد که اجرای طرح "زندگی پویا"به عنوان یکی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی مورد استقبال مردم خراسان شمالی قرار گرفته است.

صادقی گفت: آیین همسرداری، سواد رسانه، آگاهی‌های قبل از ازدواج ازمحورهای مهارت‌های زندگی است و کاهش طلاق،آسیب اعتیاد و مواد مخدر از موارد در نظر گرفته شده دربخش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی همچنین طب اسلامی و تغذیه، اقتصادخانواده، مهارت افزایی و فرزندآوری را از محورهای سبک زندگی،کارآفرینی و جوانی جمعیت عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: این طرح برای اعضای کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد با بهره گیری از استادان مجرب کشوری از اواخر خرداد و ابتدای تیر برگزارخواهد شد.

اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، هزار و ۱۷۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما