شناسهٔ خبر: 67266045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سید حسن نصرالله بر شمال سرزمین‌های اشغالی حاکم است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رسانه‌های صهیونیست، شکست رژیم صهیونیستی در تحولات شمال را بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین شکست استراتژیک تل‌آویو توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی با اشاره به منابع رسانه‌ی رژیم صهیونیستی نوشت که عاموس هوکشتاین فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که متولد اسرائیل بوده و در سرزمین‌های اشغالی خدمت نظامی خود را انجام داده است، برای جلوگیری از جنگ بین تل‌آویو و حزب الله لبنان بار دیگر به منطقه سفر کرده است. این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله اصلی خود نوشته است که تلاش‌های هوکشتاین ناموفق خواهد بود، چرا که حزب الله از شرط اساسی خود مبنی بر مشروط کردن آتش بس در شمال به توقف جنگ در غزه دست بر نخواهد داشت.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز می‌نویسد که شخصیت‌های مطرح محلی صهیونیست در مرز لبنان به تازگی از طریق واتس‌آپ خود پیامی دریافت کرده‌اند که حزب الله لبنان با این مضمون آن را ارسال کرده است: خطاب به شهرک نشینان شمال؛ شما باید بفهمید که حتی تا سپتامبر آینده به منازل خود باز نخواهید گشت و تا زمانی که جنگ در غزه ادامه پیدا کند، چیزی عوض نخواهد شد.

دیوید آزولای رئیس شورای محلی شهرک صهیونیستی المطله در این رابطه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت که کسی که حاکم بر تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی است، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله است، این در حالی است که تل‌آویو هرگز دنبال جنگ فراگیر با حزب الله نیست.

این مقام محلی صهیونیست‌ها می‌افزاید: جنگ در جبهه شمالی به صورت یک طرفه دنبال می‌شود. حزب الله همواره حمله می‌کند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. وی با انتقاد از بنیامین نتانیاهو و کابینه وی گفت که سرکردگان کابینه از تصمیم گیری در این زمینه می‌ترسند و کابینه باید قبل از اینکه دیر شود، از خواب خرگوشی خود بیدار شود.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود به تحولات شهر صفد به عنوان یکی از شهرهای اصلی شمال سرزمین‌های اشغالی پرداخته و نوشت که این شهر در حال حاضر از تعلیق گردشگری و تجارت خود رنج می‌برد. موشک‌های حزب‌الله لبنان خسارت‌های زیادی به تجارت و گردشگری در این شهر وارد کرده، در حالی که کابینه نیز قصد جبران این خسارت‌ها را ندارد.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه حملات موشکی حزب‌الله لبنان باعث آتش سوزی بیش از ۵۸ هزار دونم از سرزمین‌های جولان اشغالی و الجلیل شده است، تاکید کرد که بنا به نقل قول اسحاق بریک ژنرال ارشد نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو در حال حاضر با شکستی استراتژیک و بی‌سابقه از زمان اعلام موجودیت خود مواجه است.

برچسب‌ها:

نظر شما