شناسهٔ خبر: 67339599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین مستند قاضی‌زاده هاشمی؛

سلام؛ ما را "امام رضا" بزرگ کرد

تهران- ایرنا- سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دومین مستند انتخاباتی خود را با دغدغه‌های روزمره مردم شروع کرد، از خاطرات جبهه، جانبازی‌ و دلبستگی خود به امام رئوف گفت و «فصل پروانگی» که نماد دگردیسی و تحول حکمرانی کشور است را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کی قرار است این مردم روی آرامش ببینند؛ پارسال ازدواج کردم و زندگی درستی ندارم؛ با مدرک کارشناسی ارشد روزی دو شیفت کار می‌کنم و به جایی نمی‌رسم؛ ارزون‌ترین چیز نونه وقتی نتونم نون هم بخرم .. فکر نکنم جایی باشد که بتوانیم صدامونو برسونیم و کسی پیگیری کنه .. اگر بخواهیم رای بدیم اول باید نامزدها رو بشناسیم که ببینیم برنامه‌ای داره که مشکلات ما رو حل کنه، قبلا هم قول‌هایی داده‌اند اما عمل نکردند» اینها جملاتی است که مستند دوم قاضی‌زاده هاشمی با آن آغاز می‌شود و تصویر از فضای تیره و آلوده شهر به چهره شهروندانی هدایت می‌شود که در مصاحبه خیابانی شرکت کرده‌اند.

«سلام» عنوان دومین مستند انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی است. ۲۵ فرودین ۱۳۵۰ در خانواده مذهبی و انقلابی در شهرستان فریمان به دنیا آمد. پدرش نانوا و مادرش طلبه حوزه علمیه است. در خانواده‌ای پروش یافت از مخالفان و مبارزان علیه کشف حجاب رضا خان بودند، برادران قاضی‌زاده کانون انقلاب در فریمان بودند. در ۶ سالگی اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) را توزیع می‌کرد.

۹ ساله بود که آهنگ جبهه کرد اما نشد. وقتی ۱۵ ساله شد، حوالی عملیات «کربلای ۱» عازم جبهه شد زمانی که به گفته خودش هیچ ریشی نداشت. قاضی‌زاده هاشمی در دومین مستند انتخاباتی خود از خاطراتش در جبهه گفت و جانبازی. از ورودش به رشته پزشکی و خاطرات دانشگاه و ازدواجش. از اینکه در ماه ۲۵ شب کشیک می‌داد تا هزینه‌های زندگی مشترک را تامین کند. از دلبستگی خود به امام رئوف گفت و اینکه «امام رضا بزرگش کرده»

قاضی‌زاده از کسب تخصص جراحی سر و گردن و بیماری‌های حلق و بینی در ۳۰ سالگی گفت و از افتخارِ استادیاری دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران. از اینکه به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و قائم مقام وزیر بهداشت و درمان به مدت سه سال خدمت کرد، گفت و از نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی.

قاضی‌زاده می‌گوید جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته است و اینکه کشور نیاز به تحول در مدل حکمرانی و بنیادهای اداری کشور خود دارد. «فصل پروانگی» به گفته قاضی‌زاده نماد دگردیسی است.

قاضی‌زاده معتقد است که نیاز به ایجاد سهمیه برای زنان نداریم چرا که زنان اینقدر مدیران بهتری هستند که در رقابت با آقایان خود به خود پیروز می‌شوند.

مستند دوم بارها و بارها به دغدغه‌های مردم گریزی می‌زند، از مشکلات معیشتی تا سربازی جوانان. می‌گوید اگر می‌خواهیم امنیت را بالا ببریم باید سربازی اجباری را حذف کنیم چرا که نیروی اجباری تامین‌کننده امنیت نیست، معتقد است که آموزش نظامی باید در دبیرستان انجام شود و سرباز حرفه‌ای با حقوق کافی استخدام نیروهای مسلح شود.

او راه‌حل برخورد با مشکلات اجتماعی را حمایت از خانواده می‌داند دلیل انتخاب «دولت مردم؛ دولت خانواده» هم همین است.

صحبت های این نامزد انتخابات را در فیلم زیر ببنید؛

نظر شما