شناسهٔ خبر: 67266023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جنبش فتح: صهیونیست‌ها عامدانه غزه را به سمت قحطی و گرسنگی می‌کشانند

مریم مینایی

جنبش فتح اعلام کرد اشغالگران عامدانه مناطق غزه و شمال را به سمت قحطی و گرسنگی سوق می‌دهند و این جنبش خواستار اتخاذ اقدام فوری قبل از فوتِ وقت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منذر حایک، سخنگوی جنبش فتح خاطرنشان کرد، اشغالگران عامدانه مناطق غزه و شمال را به سمت قحطی و گرسنگی سوق می‌دهند و از ورود کمک‌های بشردوستانه و تجاری با هدف تحت فشار قرار دادن شهروندان فلسطینی برای تخلیه نوار غزه و انتخاب مهاجرت داوطلبانه جلوگیری می‌کنند.

براساس گزارش وبگاه خبری العهد، الحایک همچنین تصریح کرد اشغالگران سیاست گرسنگی و تشنگی را دنبال می‌کنند که منجر به توسعه خشکسالی و بیماری‌های همه‌گیر شده و جان کودکان و سالمندان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سخنگوی جنبش فتح در ادامه تاکید کرد اوضاع حیاتی و معیشتی در نتیجه سیاست گرسنگی تحمیل شده توسط نیروهای رژیم اشغالگر بر شهروندان، بدتر می‌شود.

الحایک همچنین خواستار اتخاذ اقدامی فوری برای ورود کمک‌های امدادی و تجهیزات پزشکی قبل از اینکه دیر بشود، شد.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما