شناسهٔ خبر: 67265949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خبر خوش برای زلزله‌زدگان کاشمر

به منازلی که در زلزله کاشمر کاملا تخریب شده‌اند، خسارت کامل پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، فرماندار کاشمر گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله زده از چند روز آینده آغاز خواهد شد که برای خسارت های جزئی بر اساس تعهد بیمه حوادث، تا سقف ۹۰۰ میلیون ریال به هر واحد اختصاص خواهد یافت و منازلی که خسارت کامل دیده اند نیز به زودی در لیست پرداخت خسارت گرفته خواهند شد.

حجت الله شریعتمدار با بیان این که هم اکنون وضعیت کاشمر در شرایط عادی قرار دارد گفت: همه دستگاه ها برای برقراری آرامش در این شهرستان تلاش کردند و حضور استاندار خراسان رضوی ساعتی پس از وقوع زلزله، نقطه قوت این اتفاق بود.

وی با اشاره به وقوع سه پس لرزه حدود ۲ ریشتری در کاشمر اضافه کرد: هم اکنون نمایندگان و گروه هایی از هلال احمر کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی و نیروهای بسیج در منطقه حاضر هستند تا علاوه بر شناسایی مشکلات، خدمات رسانی را به مردم نیازمند ادامه دهند.

شریعتمدار افزود: هفت نقطه در اطراف شهرستان کاشمر برای اسکان موقت زلزله زدگان در نظر گرفته شده است و از روز گذشته در کنار دستگاه های خدمت رسان، مردم نیز به یاری زلزله زدگان آمده‌اند.

وی گفت: این عملیات با همکاری هلال احمر خراسان رضوی، فرمانداران و نیروهای امدادی شهرستان های مجاور و نیروی های بسیج و امدادی کاشمر انجام گرفت.

زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر دیروز سه‌شنبه بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و فرگ قلعه و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما