شناسهٔ خبر: 67265932 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

توسعه همکاری های موسسه رازی با کشورهای آفریقایی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بازدید مشاور اقتصادی رئیس جمهور کشور نامیبیا، آمادگی این موسسه را برای همکاری، صادرات محصول و انتقال تکنولوژی به این کشور، اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علی اسحاقی در بازدید و جلسه مشترک با ویلهلم شالی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور نامیبیا و نماینده شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (IFIC) از این مجموعه اظهار کرد: موسسه رازی تجربه موفق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ۳ کشور مالی، موریتانی و سنگال را دارد و امکان برگزاری این ورکشاپ‌ها را بر اساس درخواست، برای کارشناسان کشور نامیبیا نیز وجود دارد.

رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه برای همکاری با کشور نامیبیا نیاز‌های این کشور در حوزه فرآورده‌های بیولوژیک باید شناسایی شود، افزود: موسسه رازی آماده انجام همکاری یا تولید واکسن مختص کشور نامیبیا و با سویه‌های خاص و همچنین صادرات محصولات خود به این کشور است.

رایناک قادری رئیس اداره همکاری‌های علمی و روابط بین المللی موسسه رازی نیز با اشاره به اینکه این بازدید در پی درخواست سفیر ایران در نامیبیا برگزار شده است، اظهار کرد: این درخواست متعاقب جلسه ویدئو کنفرانس با هماهنگی وزارت امور خارجه معاونت (دیپلماسی اقتصادی) با تعداد حدود چهل نفر از سفرای آفریقایی_ ایرانی مقیم در کشور‌های آفریقایی برگزار شد، و در راستای همان توافقات، سفرا تلاش می‌کنند ارتباطات اقتصادی کشور‌های آفریقایی را با مؤسسه رازی نزدیک کنند.

وی هدف از این جلسه را درخواست کشور نامیبیا برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی موسسه رازی به این کشور عنوان کرد و گفت: پیگیری این درخواست‌ها از طریق سفارت نامیبیا و وزارت امور خارجه انجام می‌شود تا در زمینه‌های مورد نظر، همکاری از سوی موسسه رازی انجام پذیرد.

شالی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور نامیبیا نیز به موقعیت استراتژیک نامیبیا در میان کشور‌های همسایه و همچنین نیاز آن‌ها به فناوری و محصولات موسسه رازی اشاره کرد و بر دستیابی به استقلال این کشور تاکید کرد که در این راه بخش بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

بازدید از موزه و نمایشگاه روابط عمومی و بخش جانوران سمی و تهیه سرم‌های درمانی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

نظر شما