شناسهٔ خبر: 67265537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: هیچ کس در کشور طرفدار حفظ تحریم نیست

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: هیچ کس در کشورمان طرفدار حفظ تحریم نیست و همه معتقد به رفع تحریم ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز چهارشنبه در همایش شکوه هجرت و قدردانی از جهادگران و طلایه داران اقتصاد مقاومتی افزود: عنوان اینکه عده ای طرفدار تداوم تحریم و عده ای هم دنبال مذاکره برای برداشتن تحریم هستند، تحلیل غلطی است.

وی گفت: تحلیل های نادرست و غلط در مسائل اقتصادی موجب می شود ناخواسته به تولید فقر دامن بزنیم همانگونه که بسیاری در گذشته به تحلیل غلط از عوامل تولید فقر و اقتصاد، منجر به افزایش فقر در کشور شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: همه معتقد به رفع تحریم ها هستند اما نکته اصلی چگونگی رفع تحریم ها است که در این راستا ۲ راهکار تجربه شده است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: یک راهکار اعتقاد نداشتن به اقتصاد مقاومتی و در پیش گرفتن مذاکره برای رفع تحریم است که در پیش گرفتن این راهکار در گذشته تجربه خوبی را نصیب ما نکرد.

وی علت موفق نبودن در این راهکار را منطقی نبودن طرف مقابل در مذاکره منطقی دانست و اضافه کرد: طرف مقابل بنای رفع تحریم ندارد بلکه می گوید من هر چه گفتم شما بپذیرید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: راهکار دوم برای رفع تحریم ها در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است ، اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد اقتدار درونی در اقتصاد است چرا که در این صورت طرف مقابل حاضر به برداشتن تحریم ها می شود.

آیت الله شعبانی موثقی یادآوری کرد: در سه سال گذشته با وجود برنداشته شدن تحریم ها و مصوب نشدن اف ای تی اف اما گام های بزرگی برداشته شده است که در صورت استمرار این رویدادها با موفقیت های روز افزون در عرصه بین الملل مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه امروز در مناظره ها و گفت و گوی نامزدها مباحث اقتصادی بیشتر مطرح می شود افزود: اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود چرا که در پیش گرفتن این مسیر می تواند فقر و محرومیت را از بین ببرد.

نظر شما