شناسهٔ خبر: 67265392 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زارع‌پور: از دی ماه گذشته سرعت اینترنت ۲۰ درصد افزایش داشته است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کردکه از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت افزایش داشته است. وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کردکه از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی انجام شده است. توسعه نسل پنجم تلفن همراه را شروع کردیم و از ابتدای دولت از ۱۰ سایت به نزدیک ۲ هزار سایت رسیده‌ایم.نسل ۴ و ۴.۵ را افزایش دادیم. بیش از ۹ هزار سایت نسل ۴ راه‌اندازی شده و بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی توسعه خوبی داشته است و ظرفیت شبکه انتقال و آی پی دو برابر شده است. کل ظرفیت انتقال کشور از ابتدا تا پیش از آغاز دولت سیزدهم، ۳۲ترابیت بر ثانیه بوده است که در همین سه سال معادل همین عدد به این ظرفیت اضافه کرده‌ایم. در آی پی ظرفیت ما پیش از آغاز دولت سیزدهم ۲۸ ترابیت بر ثانیه بود که الان ۵۶ ترابیت بر ثانیه شده است.


وزیر ارتباطات گفت:  ظرفیت اینترنت بین الملل دو برابر شده و دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی انجام شود، اینترنت دچار اختلال نمی‌شود. مسیر ورودی اینترنت به کشور را متنوع کردیم.

زارع پور افزود: براساس گزارش های بین المللی و گزارش های خودمان، سرعت اینترنت ثابت و همراه رو به افزایش بوده است. درآخرین گزارشی که دیروز منتشر شد، در ماه جاری سرعت اینترنت ثابت و سرعت همراه افزایش پیدا کرده است. میانگین سرعت اینترنت همراه ما حدود ۲۱.۵ بوده که الان به ۳۷ رسیده است.

وی گفت: اینترنت ثابت حدود ۹ بوده که الان ۱۵ شده است یعنی بیش از ۶۰ درصد سرعت اینترنت افزایش یافته است. از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت افزایش داشته است. پیش‌بینی ما این است که این عدد به ۲۵ درصد برسد. هر اپراتوری به وعده‌هایی که داده است عمل نکند، حتما جریمه می شوند، ولی تا الان وعده‌هایی که داده‌اند با شتاب خوبی ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما