شناسهٔ خبر: 67265221 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری تدوین شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری کشور برنامه ریزی و تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، از سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست ارزیابی قرارداد طرح پژوهشی مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی افزود: انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه عشایر باید کاربردی باشند و منجر به برطرف شدن نیازها و مشکلات جامعه عشایری شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: در مطالعات و ارائه طرح‌های عشایری، باید سبک زندگی و زیست بوم عشایر مدنظر قرار گیرد و طرح‌های ارائه شده، علمی، پژوهشی و در راستای توسعه زندگی جامعه عشایری باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری با موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و با فهم و درک درست از زندگی عشایر کشور، رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری برنامه‌ریزی و تدوین شود.

تصمیم‌گیری برای جامعه عشایری نیازمند اطلاعات و شناسایی مشکلات است

علی کیانی راد، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در این نشست با اشاره به اینکه مطالعات نقشه راه برای برنامه‌ریزی آینده است، گفت: برای رسیدن به یک طرح کاربردی نیازمند شناخت مسائل و مشکلات هستیم و یک طرح تحقیقاتی کاربردی در نهایت منجر به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری درست می‌شود.

وی افزود: سازمان امور عشایر ایران اشراف کامل اطلاعاتی از جامعه هدف خود دارد و تعامل با نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های سازمان باعث می‌شود مسائل و مشکلات حوزه عشایر کشور بهتر شناسایی و طبقه‌بندی شوند و برای حل آنها اقدام شود.

مهدی میزبان، معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه انجام مطالعات کاربردی، خط مشی سازمان در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای جامعه عشایری است، گفت: این مطالعات به منظور ارائه خدمات مناسب به جامعه عشایری و بر اساس شرح خدمات سازمان انجام می‌شود.

مریم حسینی مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران نیز با اشاره به اینکه پایه و اساس اقدامات سازمان بر اساس مطالعات و پژوهش‌های پیشین است گفت: آسیب‌شناسی عملکرد سازمان بر اساس مطالعات پیشین، ضروری است.

نظر شما