شناسهٔ خبر: 67265185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خضریان:

برخی اتاق‌ فکرها در تلاش برای ایجاد دوگانه‌سازی‌های جعلی هستند

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی اتاق فکرهای مرئی و نامرئی در تلاش هستند تا فضای اجتماعی را با دوگانه‌سازی‌های جعلی و در نهایت فریب افکار عمومی به سمت و سوی نامزد مدنظرشان هدایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود، گفت: شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای پرواز اردیبهشت، ضایعه و غمی بود که هنوز که هنوز است بر دل‌های مردم ایران داغ آن متجلی است. ان‌شاءالله خون پاک این شهیدان عزیز کار ما را در دولت سازی و تربیت کارگزار تراز جمهوری‌اسلامی سهل‌تر و هموارتر می‌کند همانطور که تاکنون نیز منشأ برکات فراوانی برای ایران اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: این روزها کشورمان به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد طرح موضوعات و مباحث متعددی است و برخی اتاق فکرهای مرئی و نامرئی در تلاش هستند تا فضای اجتماعی را با دوگانه‌سازی‌های جعلی و در نهایت فریب افکار عمومی به سمت و سوی نامزد مدنظرشان هدایت کنند در حالی که همه ما امروز در ایران با دو مدل حکمرانی و دو شکل سیاست‌گذاری در دو مسیر کاملاً جدا مواجه هستیم و آن هم دوگانه ارتجاع و امتداد است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ارتجاع که مصادیق آن عقبگرد به «گفتمان وادادگی بدیم بره»، «برگشت به اشرافی گری و فساد آقازاده‌ها و دختر مظلوم وزیر»، حاکم شدن دوباره گفتمان «خودت بمال» و «قرق بهداشت و درمان کشور برای سرمایه‌داران»، «تکرار بلای بنزینی و ریشخند صبح جمعه فهمیدم»، «برگشت به دروغ بزرگ لغو همه تحریم‌ها برای مردم در دی‌ماه ۹۴ و دریافت سکه‌های طلا برای دروغگویان» و «بهانه تراشیدن نگذاشتند تحریم‌ها لغو شود در اسفند ۹۹»، «بازگشت به کشته شدن روزانه ۷۰۰ نفر در کرونا و عدم تأمین واکسن برای مردم و رانت واکسن برای خواص»، «بازگشت به فساد بزرگ در واگذاری کارخانه‌ها و بیکاری کارگران»، «ارتجاع به سوءاستفاده سیاسی از زنان و پرستو نامیدن زن مقتول آقای شهردار»، «برگشت به نگاه سرمایه‌سالار و افزایش ۱۰ برابری نرخ ارز و فقیرتر شدن مردم»، «بازگشت به مدیران دولتی ساکن در خانه‌های ویلایی چند هزار متری و چند هزار میلیاردی و لانه دانستن مسکن مردم و مزخرف خواندن مسکن مهر و افتخار به نساختن مسکن و رها کردن مستأجران در گرداب قیمت‌ها»، «بازگشت به فساد در همه جا حتی ورزش و فوتبال و حمایت از پرداخت خسارات قرارداد ویلموتس از جیب کارگران» و در نهایت «ارتجاع به دولت بی‌مسئولیت ژنرال‌هایی که آخر کار با فلاکت‌بار کردن زندگی مردم می‌گوید: «من کاره‌ای نیستم!»

خضریان بیان کرد: در مقابل آن امتداد تفکر جهادی، اسلامی و خودباورانه شهید آیت‌الله رئیسی است. سکان‌دار مظلوم و شهیدی که سکان اداره کشور را در بدترین وضعیت ممکن به عهده گرفت که کمتر کسی امید به بازسازی خرابه‌ها و آوارهای دولت غربگرا را داشت. امتداد تفکری که بدون هیچ ادعای علم و کارآمدی و بدون تخطئه مخالفان، در آغازین روزهای دولت مسیر فاجعه‌بار مدیریت بحران کرونا را اصلاح و با دوری از خوش‌بینی ساده‌لوحانه پیشین به غرب، به سرعت مشکل تأمین واکسن کرونا را حل کرد.

وی ادامه داد: امتداد اتصال میدان و دیپلماسی عزت‌مداری که یک به یک بن‌بست‌های سیاست خارجی ایران را گشود و تجارت خارجی و تعامل با همسایگان را زنده کرد. امتداد مسیر هوشمندانه پیوستن به بریکس و شانگهای بدون گفتمان عجز و ناتوانی و گرفتار شدن در بازی برجام و FATF، ادامه احیای ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی و بازگشت سرمایه‌های ملی در هفت تپه و هپکو به دامان مردم و کارگران از دست مفسدان نالایق، امتداد فسادستیزی و شکستن گردن کلفت‌های همیشه طلبکار و در یک کلام ادامه راه رئیسی عزیز و شهیدان پرواز اردیبهشت که دلمان با سوختن قلب آقایمان برایش آتش گرفت.

خضریان اظهار کرد: مسأله اصلی امروز شکل‌گیری یک بستر حکمرانی عمیق به نفع عدالت و برابری و هم‌سرنوشت است تا همه فعالیت‌های ما معنا پیدا کنند. اما حکمرانی عادلانه یعنی تقابل با یک سرمایه‌داری آدم‌خوار که جدا از شفافیت، کارآمدی و حتی مبارزه با فساد یک بستر دارد و آن بستر مبارزه با محکم شدن و بتنی شدن یک طبقه ثروتمند و قدرتمند است.

نظر شما