شناسهٔ خبر: 67265056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شیوع مشکلات دستگاه گوارش و سوء هاضمه درمردان بیش از زنان

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :مردان به علت کم توجهی به تغذیه سالم بیشتر از زنان دچار مشکلات دستگاه گوارش و سوء هاضمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

شیوع مشکلات دستگاه گوارش و سوء هاضمه درمردان بیش از زنان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،دکتر حسین بیگلری ، به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی (۳۰-۲۴ خرداد) با شعار مردان سالم ایران قدرتمند و جوان با بیان اینکه این هفته با هدف آگاه‌سازی هرچه بیشتر و اطلاع رسانی به مردان جامعه نامگذاری شده است گفت: آقایان به علت کم توجهی به تغذیه سالم و بروز بیماری‌هایی مثل کبد چرب، مشکلات دستگاه گوارش، ناراحتی معده و سوء هاضمه در مردان بیشتر است.

دکتر بیگلری گفت مردان به واسطه مواجهه شغلی، حوادث راهنمای رانندگی و استعمال دخانیات بیشتر در معرض خطر می‌باشند.


وی همچنین افزود: معمولاً مردان نسبت به زنان توجه کمتری به سلامت خود دارند. بیماری دیابت برخی از سرطان‌ها مثل ریه، معده و سرطان پروستات در آقایان شایعتر است.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی هدف از این هفته را آگاه‌سازی مردم و اطلاع رسانی در خصوص سبک زندگی سالم، عدم استعمال دخانیات، داشتن تحرک بدنی بیشتر، سلامت روان و تغذیه سالم عنوان کرد.

وی افزود استعمال دخانیات شامل استفاده از سیگار و قلیان که برای سلامت مضر است در آقایان خیلی بیشتر است.

وی همچنین بر اهمیت انجام غربالگری‌ها و تشخیص زودرس سرطان‌ها به ویژه پروستات تاکید کرد.

دکتر حسین بیگلری گفت باروری و بهداشت باروری ز نکات مهم در تامین سلامت مردان است.

وی گفت :در هفته ملی سلامت مردان دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی تامین سلامت مردان از نظر جسمی، روحی، روانی و اجتماعی را برای مردم بیشتر تبیین می‌نمایند.

همچنین اگر به دید کلی به سلامت اجتماعی جامعه به ویژه در این هفته، سلامت اجتماعی مردان نگاه کنیم بیماری‌های شغلی و حوادث شغلی در مردان بیشتر است.

نظر شما