شناسهٔ خبر: 67265039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمان پیش‌بینی شد

کرمان- ایرنا- همزمان با گرم شدن تنور انتخابات، کار مسئولان قضایی نیز در رصد و بررسی وضعیت بیشتر شده به طوری که اعلام می‌شود ۵۲ شعبه در استان کرمان به منظور رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

رییس کل دادگستری استان کرمان در این زمینه توضیح داد: برای انتخابات اسفند سال گذشته ۵۲ شعبه در سطح استان برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده بود که این شعب اینک نیز برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: درباره تخلفات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مجموع ۱۲۲ پرونده تشکیل که بخش زیادی از آنها رسیدگی شده است.
وی تاکید کرد: تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز در استان کرمان انجام شده است و اینک این ستادها برای انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته که در حال اجرای مسئولیت های خود هستند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: در انتخابات سال گذشته ۴۸ نفر از ناظران شورای نگهبان از سوی دادگستری کرمان مورد آموزش قرار گرفتند و کارت ضابط برای آنها تهیه شد.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما