شناسهٔ خبر: 67264976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل در جنوب آسیا؛ ۲۶ کشته در هند، چهار هزار بی‌خانمان در اندونزی

تهران- ایرنا- در حالیکه سیل در جنوب آسیا همچنان ویرانی بر جای می‌گذارد و قربانی می‌گیرد، طغیان رودخانه‌ها در ایالت آسام هند ۲۶ کشته برجای گذاشت، در اندونزی سیل بیش از چهار هزار نفر را بی‌خانمان و در بنگلادش، راه‌های مواصلاتی را قطع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ایندیا تودی، مقام های محلی هند اعلام کردند که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ۱۵ منطقه آسام تحت تاثیر سیل شدید قرار گرفته اند زیرا روز سه شنبه طغیان آب مناطق تازه ای را در این منطقه ویران کرد.

روابط عمومی اداره مدیریت بلایای ایالت آسام گفت: تنها در منطقه کریم‌گنج یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سیلاب گیر افتاده اند و این بدترین منطقه آسیب دیده است.

بر اساس این گزاری، همچنین در مجموع هزاران هکتار زمین کشاورزی زیر آب رفته و نزدیک به ۵۶ هزار راس دام آسیب دیده است.

در حال حاضر، ۴۷۰ روستای منطقه زیر آب رفته اند، در حالی که سطح رودخانه کوپیلی در کام‌پور نیز بالاتر از علامت خطر است.

سیل در آسام در روزهای اخیر جان ۲۶ نفر را گرفته است.

سیل در جنوب آسیا؛ ۲۶ کشته در هند، چهار هزار بی‌خانمان در اندونزی

۴ هزار بی‌خانمان در اندونزی

خبرگزاری آنتارا، آژانس ملی مقابله با بحران اندونزی (BNPB) گزارش داد: حدود چهار هزار نفر از ساکنان غرب منطقه «نیا» در سوماترای شمالی، به دلیل سیل و رانش زمین در پی بارش‌های شدید بی خانمان شدند.

عبدالموهاری رئیس مرکز اطلاعات، اطلاعات و ارتباطات آژانس ملی مقابله با بحران اندونزی در بیانیه‌ای گفت: این افراد اعضای حدود هزار خانواده در ۱۸ روستای این ایالت هستند.

بر اساس آخرین گزارش آژانس ملی مقابله با بحران این منطقه، این حوادث دست‌کم هزار خانه مسکونی، چندین منطقه زراعی و مزارع برنج را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

موهاری گفت: پس از فرو نشستن سیل، آژانس ملی مقابله با بحران با دولت محلی برای انجام یک ارزیابی سریع برای تعیین نحوه رسیدگی به بحران، از جمله مدیریت زیرساخت های آسیب دیده، همکاری خواهد کرد.

این آژانس از مردم مناطق حادثه‌خیز خواست هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای کاهش اثر سیل و وقایع بعدی که ممکن است رخ دهد، انجام دهند؛ زیرا پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اقلیم‌شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) نشان می‌دهد که بارش‌های شدید همچنان می‌تواند در چند روز آینده غرب نیا را درنوردد.

هشدار مقام‌های بنگلادش به شهروندان

به گزارش تارنمای خبری روزنامه دیلی استار داکا، هیات توسعه آب بنگلادش (BWDB) اعلام کرد که سطح آب در تمام رودخانه های اصلی ۲ منطقه سیلهت و سونام‌گنج در حال افزایش است.

اداره هواشناسی بنگلادش از صبح دیروز تا سه روز بعدی بارندگی سیل‌آسا در سیلهت را پیش بینی کرده است.

بیشتر جاده ها در این مناطق زیر آب رفته‌اند و ارتباطات مخابراتی نیز مختل شده است.

نظر شما