شناسهٔ خبر: 68295865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هزینه‌ های جنجالی نتانیاهو در بحبوحه جنگ

هزینه هنگفت سفرهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی در سایه بحران اقتصادی اشغالگران در نتیجه جنگ غزه، جنجال‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه صهیونیستی «تایمز»، پس از شکایت «جنبش آزادی اطلاعات» و «گروه مقررات اقتصادی» مشخص شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳، ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار برای سفرهای خارجی هزینه کرده است.

طبق این گزارش، نتانیاهو به همراه همسرش «ساره» و هیئت همراه متشکل از ۲۵ تا ۳۶ نفر، در یک سری سفرهای رسمی به پاریس، رم، برلین و لندن و همچنین نیویورک و سانفرانسیسکو سفر کرده‌اند.

العربی الجدید در این باره نوشت که نتانیاهو در سفر سال گذشته خود به رم، در سوئیتی در هتل «هیلتون» اقامت کرد که هزینه هر شب آن پنج هزار و ۴۱ دلار بود و این بالاترین هزینه هر شب در میان تمامی سفرهایش بود و طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم اشغالگر، وی در این سفر بیش از تمامی نخست‌وزیرهای قبلی رژیم صهیونیستی هزینه کرد. هزینه کلی این سفر سه روزه که طی آن نتانیاهو با «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا دیدار و در جمعی از تجار ایتالیایی صحبت کرد و همزمان با سالگرد ازدواج نتانیاهو نیز بود، حدود ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده شد.

طبق این گزارش، اما پرهزینه‌ترین سفر، سفر نتانیاهو به آمریکا بود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با همراهی ۳۳ نفر به این کشور سفر کرد، یک هفته را در این کشور گذراند و هزینه آن بیش از ۳.۳ میلیون دلار بود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: این هزینه‌های هنگفت درحالی است که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به طور کلی ۴.۸ میلیون دلار برای سفرهایش هزینه کرده بود.

دفتر نتانیاهو در واکنش به این اعداد و ارقام اعلام کرد: هزینه‌های افشا شده شامل پروازها و اقامت در هتل برای کل هیئت همراه و تیم‌های امنیتی بوده و همه آن‌ها طبق قانون توسط تیم‌های حسابداری مربوطه تایید شده است.

در این بیانیه آمده است: این پروازها از طریق مناقصه انجام شده و هتل‌ها توسط تیم تخصصی وزارت امور خارجه انتخاب شده است.
این هزینه‌های هنگفت در شرایطی به سفرهای نتانیاهو اختصاص داده شده است که اقتصاددان‌های صهیونیست اخیرا از خسارات اقتصادی سنگین جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی پرده برداشتند و گفتند که اقتصاد رژیم اشغالگر با بحرانی مهارناپذیر روبرو است.

این اقتصاددان‌ها گفتند که جنگ غزه بیش از ۶۷.۳ میلیارد دلار به اقتصاد اسرائیل خسارت وارد کرده است.

در همین راستا، روزنامه «معاریو» اواخر فروردین در این باره فاش کرده بود: از ابتدای سال جاری میلادی، کسری تجمیعی در بودجه اسرائیل ۲۶ میلیارد «شِکل» (حدود ۷ میلیارد دلار آمریکا) ثبت شده است.

بحران‌های داخلی و حمایت‌های استثنایی خارجی از رژیم صهیونیستی نمی‌توانند این واقعیت را پنهان کنند که اقتصاد صهیونیست‌ها از تار عنکبوت سست‌تر و هرگز به این شدت در سراشیبی سقوط قرار نداشته است.

به گفته تحلیلگران، افزایش هزینه‌های رژیم صهیونیستی برای ادامه تغذیه ماشین جنگی خود طی حملات ۱۰ ماهه به غزه، تهدیدی برای اقتصاد آن محسوب می‌شود؛ اقتصادی که در حال حاضر با چالش‌های ساختاری مواجه است.

نظر شما