شناسهٔ خبر: 67264754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی

با مراکز تربیتی فاقد مجوز برخورد قانونی می شود

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: مراکز تربیتی و کودکستان‌های فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش استان شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: بر اساس قانون همه کودکستان‌ها و مراکز تربیتی باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و در غیر این صورت با دستور قضایی باید با آنها برخورد شود.
وی افزود: مسئولیت کودکستان‌ها به آموزش و پرورش واگذار شده است و بر این اساس همه این مراکز باید زیر نظر این سازمان فعالیت کنند.
استاندار در ادامه با تاکید بر تجهیز نماز خانه‌ها در مدارس، گفت: آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فرهنگ و هویت دینی به خصوص نماز را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند.
حسین نژاد افزود: بی تردید برگزاری نماز جماعت در مدارس نقش موثری در تقویت باور‌های دینی نوجوانان خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست گفت: زیباسازی و رنگ آمیزی ۸۰۰ مدرسه استان در قالب طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفت.
ابوالقاسم اکبری افزود: طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی فضای آموزشی در زمینه‌های رنگ آمیزی، زیباسازی و تعمیرات میز و صندلی برای استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا می‌شود.
وی گفت: ۳۲۰ مدرسه استان سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی شد.
اکبری افزود: این طرح با همکاری گروه‌های جهادی اجرا می‌شود و از همه مردم و نیکوکاران می‌خواهیم در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اعلام نتایج رشته‌های دبیری و مشاغل کیفیت بخشی گفت: به زودی فرایند مصاحبه و ارزیابی ۵۸۰ نفر برای ۳۰۲ پست در آموزش و پرورش استان آغاز خواهد شد.
اکبری افزود: برای جذب معلم در رشته آموزش ابتدایی استان نیز ارزیابی ۸۶۰ نفر در ۳۹ حوزه انجام شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.
به گفته اکبری افزون بر هزار نفر نیروی انسانی از مهرماه وارد این مجموعه فرهنگی می‌شوند.
وی افزود؛ آزمون‌های استعداد درخشان و نمونه دولتی دانش آموزان، فردا و پس فردا در استان برگزار می‌شود.
اکبری ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی رو به اتمام است و ثبت نام پایه‌های دهم و هفتم هم از دهم تیر ماه آغاز می‌شود. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت نام کتب درسی گفت: جز ده استان برتر در ثبت سفارش کتاب درسی هستیم و اولیا هر چه زود‌تر کتب درسی فرزندان را ثبت کنند و ۱۰ کامیون به استان واصل شده که از هفته‌های آینده توزیع کتب درسی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11233790"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263500/11233790?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما