شناسهٔ خبر: 67264615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

محمدباقر قالیباف: میان زن و مرد در مدیریت تبعیضی وجود ندارد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه مدیریت نباید تبعیضی میان زن و مرد وجود داشته باشد، زیرا در این جایگاه هیچ فرقی با هم ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه - ۳۰ خردادماه - در همایش «زنان پیشران پیشرفت ایران» در سالن همایش‌های نور الرضا( ع) گفت:حرف‌های من عهدم با همه زنان ایران است و معتقدم زن در خانواده مهترین عنصر و سلول جامعه است و هر چه از جامعه توقع داریم با محوریت زن است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زن به عنوان مادر مهمترین عنصر فرهنگی در جامعه است در حقیقت فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است. سابقه مدیریت من در هر جا بوده به این موضوع توجه داشته و مخالفت ها و نگاه های دیگر مانع این حرکت نشده است.

زن خانواده شرایط سخت اقتصادی را بیشتر تحمل می‌کند

قالیباف با بیان اینکه اگر مادران ما آرامش و آسایش داشته باشند، جامعه در آرامش خواهد بود، یادآور شد: در این زمان و در مشکلات اقتصادی، زن خانواده بیشترین تحمل شرایط سخت را دارد ولی باز هم غصه فرزندان و همسر خودش را می‌کشد و آینده کشور را همین زنان می سازند.

وی با بیان اینکه مخاطب برنامه هفتم توسعه زنان و خانواده هستند، گفت: زنان ما در جایگاه مدیریتی هیچ فرقی با مردان ندارند و نباید در این حوزه تبعیض وجود داشته باشد و تنها تبعیضی که باید اعمال شود، مقدم بودن زنان سرپرست خانوار در بخش های مختلف است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دوران مدیرتش در شهرداری تهران عنوان کرد: در سال هایی که رهبر معظم انقلاب به تولید و بهبود اقتصاد تاکید فرمودند، به زنان سرپرست خانوار بها داده تا از یک کارگر ساده به کارآفرینی با برخورداری از چند ۱۰ کارگر برسند که نشان دهنده قابلیت زنان است.

پیشرفت جامعه با خانه‌نشینی زن محقق نمی‌شود

قالیباف با بیان اینکه تربیت نسل آینده در خانه و حضور زن محقق می‌شود، گفت: ماموریت اساسی زنان ما تربیت فرزندان است. البته معتقدیم پیشرفت جامعه با خانه نشینی زن محقق نخواهد شد. چرا که زنان پیشران پیشرفت ایران عزیز هستند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریبا اشاره به دوران مدیریت شهرداری تهران و تبدیل تهران از یک فضای مردانه به بهبود فضا برای زنان اظهار داشت: در آن زمان محیط مدارس را برای دختران به یک محیط بانشاط تبدیل کردیم. حتی پارک هایی را برای بانوان درست کردیم و به رغم جوسازی تفکیک جنسیتی، خود زنان به میدان آمده و پاسخ رسانه‌های معاند را دادند، زیرا این پارک‌ها فرصت بی نظیری برای گذراندن اوقات فراغت، سلامت جسمی و ایجاد آرامش بانوان و دختران در محیطی شاد بود.

وی اضافه کرد: مراکز شهربانو، سراهای محله و  فرصت هایی برای دختران در شهر به ویژه در جنوب شهر فراهم شد تا حضور دختران به مانند محیط دانشگاهی و کاری در فضایی سالم  همراه با نشاط و شادابی ایجاد شود. 

زنان حق دارند که در دولت چهاردهم پست‌های مدیریتی بگیرند

قالیباف ادامه داد: در دوران مدیریتم در  نیروی انتظامی، برای نخستین بار پس از انقلاب، امکان ورود زنان به این نیرو فراهم شد تا در درجات مختلف اجتماعی و نظامی حضور یافته و در سلسله مراتب نظامی و انتظامی رشد کنند. 

وی با بیان اینکه در پست های مدیریتی، مهم شایسته گزینی و شایسته سالاری است، تصریح کرد: در جایگاه هایی دیدم که زنان شایسته تر از مردان مدیریت کردند و حق آنهاست که در دولت چهاردهم زنان در پست های کلیدی مدیریت کرده و رشد کنند چرا که اساس پیشرفت کشورند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره با طرح جمعیت و جوانی خانواده گفت: در مجلس یازدهم و پس از سالیان طولانی که توجه به خانواده  جوانی جمعیت معطل مانده بود، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد و بخشی از آن در دولت سیزدهم اجرا شد و سایر موارد آن قطعا در دولت چهاردهم اجرایی می شود.

نظر شما