شناسهٔ خبر: 67284902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ایران خودرو اشک متقاضیان را درآورد/ برند محبوب بازار آب می‌رود ایران خودرو اشک متقاضیان را درآورد/ برند محبوب بازار آب می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو برنامه ریزی کرده تا تولید و عرضه خانواده پژو را کاهش دهد. براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس،‌ آبی های جاده مخصوص از قصد خود برای تولید و عرضه حدود ۲۴۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو با برند پژو حمایت می کنند. مدیران ایران خودرو در حالی تولید این

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو برنامه ریزی کرده تا تولید و عرضه خانواده پژو را کاهش دهد. براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس،‌ آبی های جاده مخصوص از قصد خود برای تولید و عرضه حدود ۲۴۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو با برند پژو حمایت می کنند.

مدیران ایران خودرو در حالی تولید این تیراژ محصول با برند پژو را برای سال جاری هدف گذاری کرده اند که این خودروساز سال گذشته توانسته بود،‌ در مجموع حول و حوش ۲۶۹ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کند.

بنابراین شاهد هستیم که تیراژ تولید اعضای خانواده پژو در سال جاری در قیاس با سال گذشته با افتی حدود ۱۰ درصدی روبرو شده است. ایران خودرویی ها قصد دارند تیراژ تولید انواع پژو را امسال به نسبت پارسال بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کاهش دهند.

چنانچه تیراژ تولید محصولات برند پژو را که برای ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده با وضعیت تولید این برند محبوب در سال ۱۴۰۱ مقایسه کنیم اوضاع وخیم تر می شود. ایران خودرویی ها سال ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳۵۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اگر این آمار را با تیراژ هدف گذاری شده برای تولید پژو در سال جاری مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که افتی حول و حوش ۳۱ درصدی در تولید اعضای خانواده پژو رقم می خورد.

کاهش نزدیک به ۱۱۰ هزار دستگاه انواع پژو طی دو سال خبر خوبی برای بازار محسوب نمی شود. ایران خودرویی ها با این هدف گذاری که برای تولید گروه پژو در سال جاری در برنامه خود گنجاندند، اشک متقاضیان خودرو را درآوردند.

محصولات برند پژو از خودروهای محبوب بازار محسوب می شود و کاهش تیراژ تولید می توانند روی قیمت بازاری محصولات این برند تاثیر منفی داشته باشد.

بنابراین پیش بینی می شود قیمت انواع پژو در بازار با توجه به کاهش عرضه طی سال جاری روند صعودی به خود بگیرد.

همچنین بخوانید
  • حرکت قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» خلاف جهت بازار + جدول
  • انجماد بازار خودرو در اولین روزهای زمستان+جدول
  • سه جهت قیمتی در بازار خودرو + جدول
  • واکنش بازار خودرو به اخبار ضدونقیض مذاکرات وین

منبع: eghtesadnews-654651

نظر شما