شناسهٔ خبر: 67264552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه یونان: اروپا باید میزبان مجروحان و کودکان جنگ‌زده غزه باشد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه یونان با اشاره به شرایط دشوار کودکان آسیب‌دیده از جنگ در نوار غزه گفت: درب‌های اروپا باید به روی مجروحان غزه و کودکانی که با گرسنگی و انواع دیگر خطرات روبرو هستند، باز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «جورج گراپتریتیس» روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: اروپا موظف است تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، از کودکان آسیب‌دیده در جنگ میزبانی کند.

این گزارش افزود: گراپتریتیس به دنبال همسو کردن شرکائی است تا با همراهی آن‌ها در پروژه ای که امیدوار است به طور موقت کودکان فلسطینی را به اتحادیه اروپا بیاورد، فعالیت کند.

بنا بر این گزارش، یونان در اوایل این ماه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای سال های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ (۱۴۰۳-۱۴۰۴) انتخاب شد. گراپتریتیس معتقد است که روابط تاریخی یونان با جهان عرب به این کشور اعتبار می دهد تا به عنوان یک میانجی صلح عمل کند.

گراپتریتیس تاکید کرد که این ابتکار به معنای مهاجرت مداوم -که اروپا از نظر سیاسی به آن حساس شده و مورد انتقاد شدید راست افراطی قراردارد - نیست.

وی که تنها چند روز پس از آشکار شدن روند افزایشی قدرت یافتن احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا سخن می‌گفت، تاکید کرد: "این، یک فراخوان آشکار برای کمک‌های بشردوستانه است. موضوع مورد بحث، در مورد مهاجران اقتصادی یا انواع دیگر مهاجرت‌های غیرقانونی نیست. "

گراپتریتیس گفت که این هفته با محمد مصطفی، ‌نخست‌وزیر فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد راه‌های برقراری صلح و بازسازی غزه صحبت کرده است. وی تاکید کرد:" ما نباید منتظر بمانیم تا جنگ متوقف شود تا بحث درباره آن را آغاز کنیم. "

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد بسیاری از شهروندان فلسطینی در غزه با شرایطی شبیه قحطی مواجه هستند و بیش از ۸ هزار کودک زیر پنج سال در این باریکه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

نظر شما