شناسهٔ خبر: 67264405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اصلاح طلبان به پزشکیان مثل کروبی نگاه می‌کنند؟

دقت در مجموع صحبت ها و رفتارهای پزشکیان در برنامه های تبلیغی به وضوح مشخص می کند که خبری از برنامه نیست؛ کارنامه جدی هم که وجود ندارد. کلی گویی و حرف های گعده ای و البته پرتناقض درباره مشکلات کشور را می‌توان خلاصه پزشکیان تا اینجای کار دانست.

صاحب‌خبر -

جهان‌نیوز نوشت: شاید خود مسعود پزشکیان بهتر از هرکسی بداند که او تا چه حدی در قامت قرارگیری در جایگاه ریاست جمهوری کشور است. نماینده مجلس دوازدهم با 70 سال سن و نفر دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تبریز با 89 هزار رای که پس از شهادت آیت الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و با نظر مثبت شورای نگهبان برخلاف دوره پیش صلاحیتش تائید شد.

دقت در مجموع صحبت ها و رفتارهای پزشکیان در برنامه های تبلیغی به وضوح مشخص می کند که خبری از برنامه نیست؛ کارنامه جدی هم که وجود ندارد. کلی گویی و حرف های گعده ای و البته پرتناقض درباره مشکلات کشور را می‌توان خلاصه پزشکیان تا اینجای کار دانست.

در عین حال تاکید بیش از حد بر کار کارشناسی و حضور کارشناسان و اعتراف به عدم اطلاع در موضوعات مختلف دلیل دیگری بر عدم آمادگی پزشکیان است.

به احمتال زیاد در خیالات جبهه اصلاحات اینگونه بوده که با معرفی آخوندی، پزشکیان و جهانگیری که هر سه سابقه ردصلاحیت در انتخابات گذشته را دارند می توانند دوباره سروصدایی راه بیندازند و با تائید احتمالی لاریجانی امتیازات لازم را از او بگیرند. اما پزشکیان تایید و لاریجانی رد شد و برنامه اصلاح طلبان بهم ریخت.

تاکنون اظهاراتی از پزشکیان شنیده شده که فارغ از بحث ارزیابی آن چندان به مذاق برخی اصلاح طلبان خوش نیامده است. صحبت هایی نظیر «من رهبری را قبول دارم و ذوب در ایشان هستم»، «باید حجاب عرفی رعایت شود و ساختارشکنی انجام نشود»، «استفاده از تعبیر اغتشاش و آشوب برای فتنه زن زندگی آزادی»، «من برای افزایش مشارکت کاندیدا شدم»، «من برای زندانی سیاسی کاری نمی توانم بکنم»، »«در انتخابات مشارکت کنید حتی به من رای ندهید»، «در انتخابات شرکت کنید تا دشمن به ایران طمع کند»، «در دولت خاتمی زمین و خانه با شرایط خاص می دادند ولی من نگرفتم» در همین مدت کوتاه از سوی پزشکیان مطرح شده است. در برخی برنامه ها هم پزشکیان همراه با دخترش که پوشش چادر دارد حاضر می شود. بعضا در جمع اصلاح طلبان هم خودش را اصولگرا معرفی می کند.

علی رغم بیان این موضوعات و ضعف جدی در برنامه و صحبت، باز اصلاح طلبان پشت پزشکیان آمده‌اند و در تلاش هستند جامعه را برای رای به او تحریک کنند. قطع به یقین در شرایط عادی اصلاح طلبان به هیچ وجه حاضر نبودند پشت سر پزشکیان حرکت کنند؛ اما در همه این موارد یک نکته نهفته است؛ اصلاح طلبان و اعتدالیون ورشکسته که با طرد مردم روبرو شده و صدرنشین جدول آرای منفی هستند به طور جدی تلاش می کنند تا از تریبون پزشکیان چهره خود را ترمیم کنند و پس از ریاست جمهوری احتمالی او با عنایت به ضعف های جدی پزشکیان، دولت را به دست بگیرند. لشگر رسانه‌ای، تکنیک های تصویری و توئیت های هدفمند همه به خط شده اند تا واقعیت پزشکیان برای بدنه رای تا حدی منحرف کند؛ به ویژه آنکه با تاکید بر تنها بودن او به عنوان نامزد اصلاح طلبان سناریوی تنها بودن و مظلوم نمایی هم اجرا می کنند.

این افراد که حداقل تا پنج سال دیگر فکر برگشت به قدرت را هم نمی کردند با شهادت آیت الله رئیسی فضا را مهیا دیده اند؛ در حالی که در سال 1400 مردم از این جماعت به دولت مردمی آیت الله رئیسی پناه بردند و تشییع چندین میلیونی پیکر مطهر او فقط در پنج شهر این موضوع را بیشتر نشان داد.

پزشکیان اصلاح طلب است و خاستگاه و نظرات اصلاح طلبی هم دارد؛ اما با برخی اصلاح طلبان تفاوت‌های جدی دارد. تعبیر واضح آن است که ضعف های عدیده پزشکیان و اعتماد زیاد به کارشناسان نااهل و غیرصادق، باعث شده تا او نداند در اطرافش چه می گذرد و با چه اهدافی دور او جمع شده‌اند و البته تکلیف دولتی که پزشکیان هم تشکیل بدهد از الان معلوم است.

اینگونه برداشت می شود که اصلاح طلبان حسی مانند مهدی کروبی به پزشکیان دارند.

نظر شما