شناسهٔ خبر: 67264200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

قوانین دست و پاگیر تامین سوخت برای طرح‌های عمرانی و شهرداری‌ها

تامین سوخت برای طرح‌های عمرانی و شهرداری‌ها فرایند دست و پاگیر دارد.

صاحب‌خبر -

قوانین دست و پاگیر تامین سوخت برای طرح‌های عمرانی و شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گردهمایی شهرداران استان گفت: در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا مقرر شد فرایند فعلی اصلاح و نیاز پیمانکار را دستگاه مربوط تایید و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین کند.
عباس زاده با بیان اینکه ممکن است یک سری سوء استفاده‌های از سوخت شود افزود: مقرر شد کمیته رصد در این خصوص توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تشکیل و اگر گزارشی از قاچاق و تخلف رسید به دستگاه متولی گزارش شود.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون قاچاق سوخت هدفش این است که قاچاق صورت نگیرد گفت: این موضوع به این معنا نیست که پروژه‌های عمرانی تعطیل شود، چرا که وقتی سوخت واحد‌های معدنی خوب تزریق شود خوب کار می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه برای تامین سوخت شهرداران در استان هیچ مشکلی نیست و شرکت نفت هم باید تامین کند افزود: نیاز سوخت در معادن و شهرداری و طرح‌های عمرانی باید برآورد و شرکت نفت تامین کند.
معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم در پاسخ به این دغدغه با بیان اینکه سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی برای دستگاه‌های متولی به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: ۱۷۰ میلیون لیتر برای دستگاه‌های متولی سال گذشته درخواست سوخت شده است.
رحیمی افزود: اگر از این پس مشکلی وجود داشت، اعلام شود و هر موردی که حل نشد ما پیگیری میکنیم تا مشکلات شهرداری به حداقل برسد.
وی گفت: سوخت بحران، هم از سوی هر دستگاهی که درخواست شود حتی ده بار در سال باشد، در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان هم با بیان اینکه، مناسب سازی محیط‌ها برای افراد کم توان جزو مسائل تاکیدی است گفت: طبق قانون هر شهر یک پارک مناسب سازی شده برای افراد کم توان باید داشته باشد.
شرفی با بیان اینکه در استان ۳۱ پارک مدنظر بوده است افزود: در برخی بخش‌ها و شهرستان‌ها این موضوع کار شده است، اما در مرکز استان تنها یک پارک در نظر گرفته شده و باتوجه به گستردگی نیاز به در نظر گرفتن یک پارک دیگر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۷ مورد، طبق ضوابط در پارک‌ها مدنظر است گفت: ورودی و خروجی هم‌سطح بدون مانع، کف سازی، خط ویژه نابینایان، نیمکت مناسب افراد سالمند، سرویس‌های بهداشتی فرنگی بخشی از این موارد است.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه، پایانه‌های مسافربری هم باید برای افراد کم توان مناسب سازی شود افزود: طبق آمار سال گذشته، در شهرستان‌های بیرجند ۵۴ درصد، قائنات ۶۱ درصد، فردوس ۶۱، سرایان ۷۲ و طبس ۲۴ درصد
مناسب سازی شده است و انتظار می‌رود این موارد تسهیل شود.
در ادامه جلسه شهرداری‌ها از عدم تامین سوخت برای کارخانه‌های آسفالت و ماشین آلات که سبب خاموش بودن کارخانه‌ها در برخی ایام شده، گلایه کردند و خواستار مساعدت از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این زمینه شدند.

نظر شما