شناسهٔ خبر: 67264088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان سرقت در زنجان ۲۴ درصد کاهش یافت 

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته جرم سرقت در این استان طی ۲ ماهه نخست امسال ۲۴ درصد کاهش داشته و این اقدام در راستای مطالبات رهبری در راستای ایجاد امنیت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام فرجی برحق روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اعمال جرایم جایگزین حبس در زنجان رشد ۲۳ درصدی داشته است گفت: برای درک بیشتر از مشکلات مردم ملاقات مردمی نیز افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش همکاران شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی هستیم ادامه داد: مهم‌ترین بزه در زنجان، ایراد ضرب و جرح عمدی است که عوامل مختلفی در آن موثر است که از جمله آن می‌توان به کاهش آستانه تحمل مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه در حوزه حفظ حقوق بیت المال، میزان اراضی رفع تصرف شده در استان طی سال گذشته یک هزار و ۲۳٠ هکتار بوده است، گفت: طی سه ماهه اول سال جاری نیز ۳۹۹ هکتار اراضی رفع تصرف شده است.

رئیس دادگستری استان زنجان ادامه داد: طی برنامه ریزی ها تا ۲ ماه آینده کمپ ماده ۱۶ برای معتادین افتتاح خواهد شد که هم نگهداری و هم اشتغال معتادین را در پی خواهد داشت.

وی به اقدامات انجام گرفته و نتایج مثبت آن در دادگستری استان اشاره کرد و گفت: با کارهای انجام گرفته در موضوع جلوگیری از اطاله دادرسی در جایگاه پنج استان برتر کشور قرار گرفتیم.

این مسوول با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که دستگاه قضایی دارد، عدم آشنایی با عناوین و مسائل حقوقی و کیفری است گفت: در این راستا ۲۵۷ مورد معرفی وکیل معاضدتی داشتیم.

حجت الاسلام فرجی برحق به انتخابات پیش رو اشاره کرده و گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه های جمعی شاهد مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حضور مسوولان قضایی در بین مردم نمود داشته است، اظهار داشت: حضور در مساجد شهر از جمله برنامه های سالیانه است که بخش عمده آن رفع مشکلات در مناطق کم برخوردار بوده است.

این مسوول یکی از مطالبات مردمی را رسیدگی به سگ های ولگرد عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی در سال گذشته و امسال‌ در راستای پیشگیری انجام گرفته است.

نظر شما