شناسهٔ خبر: 67263965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنگره شهدا، بزرگترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۳ در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان گفت: سازمان‌های مختلف و همه دستگاه‌ها تمام قد برای کنگره ملی شهدا به همراه پیشکسوتان سپاه و بسیج در حال تلاش شبانه روزی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان وهشت ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه ریزی و تدارک ها که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد، به زودی شاهد برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی و معنوی در ایت خطه شهید پرور خواهیم بود و این کنگره بزرگ از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی می شود.

کنگره شهدا، بزرگترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۳ در کهگیلویه و بویراحمد

نگاهی به برنامه های دومین کنگره ی بزرگ ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره و تولید ده ها سرود فاخر و ماندگار، توزیع ۲ هزار جهیزه، تالیف۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری، تا صدها تولید فرهنگی،هنری رسانه ای و سینمایی فاخر نشان می دهد که دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان، یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سردار حمید خرم‌دل روز چهارشنبه در یادواره شهدای آموزش استان با گرامی داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای آموزش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های خوبی برای برگزاری کنگره ملی شهدا پیش بینی شده است.

تولید برنامه شب های شیدایی

وی بیان کرد: در ۱۶ شهریورماه برنامه شب های شیدایی در کنار رودخانه بشار به مدت ۱۵ شب از سوی تیپ ۴۸ فتح اجرا خواهد می ود و در این زمینه همه شهرستان اجلاسیه مخصوص خود را دارند و حدود ۱۲ اجلاسیه مربوطه به اقشار و آموزش نیز برگزار خواهد شد.

توزیع ۲ هزار جهیزیه در راستای کنگره شهدا

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجلاسیه شهدای گچساران از هفته آینده با حضور سردار تنگسیری و توزیع حدود ۲ هزار جهیزیه برگزار خواهد شد.

خرم دل افزود: در این زمینه تمثال شهدا طراحی و تقدیم خانواده شهدا شد و گفت وگو و مصاحبه ۱۰۰ فرمانده دفاع مقدس در خبر و پوشش خبری صدا و سیما نیز به نحو مطلوب در حال انجام است.

وی ادامه داد: تابلوهای تمثال شهدا در ورودی ها نصب و المان‌هایی از سوی شهرداری یاسوج نیز طراحی شده است و در حوزه سیستم صوتی امکانات خوبی نیز تامین شده است.

نظر شما