شناسهٔ خبر: 67263890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۰۳ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی برای استقبال از تابستان

برای افزایش آمادگی نیروگاه‌ها تولید برق پایدار در پیک تابستان بیش از ۱۰۳هزار مگاوات برنامه تعمیراتی با موفقیت به پایان رسید. برای افزایش آمادگی نیروگاه‌ها تولید برق پایدار در پیک تابستان بیش از ۱۰۳هزار مگاوات برنامه تعمیراتی با موفقیت به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و توسعه برق حرارتی کشور در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاینات گفت: تعمیرات امسال نسبت به سال گذشته در یک دوره تعمیراتی کوتاه تری انجام شده است.

دودآبی نژاد افزود: با توجه به اینکه زمستان سال گذشته محدودیت‌های تحویل سوخت داشتیم این دوره تعمیراتی حدود دو ماه از ادوار گذشته کوتاه‌تر و همچنین حدود ۶ تا ۷هزار مگاوات نیز افزایش داشته است.

وی گفت: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور ۹۸ درصد است که امیدواریم امسال هم این مهم صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه برق حرارتی کشور افزود: نیروگاه‌های حرارتی بخش عمده‌ای از برق کشور را تامین می‌کنند بطوری که ۹۴درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.

 دودآبی نژاد گفت: مدیریت مصرف و کمکی که جامعه می‌توانند انجام دهند مهم است تا بتوانیم به کمک همدیگر این دوره را نیز پشت سر بگذاریم.

وی به نقش مهم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاینات در تامین برق کشور تاکید کرد و افزود: هم اکنون نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه ۵۳۰مگاوات و نیروگاه گازی قاین ۵۰مگاوات که در مجموع ۵۸۰مگاوات برق تولید می‌کنند.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری 

نظر شما