شناسهٔ خبر: 67804296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

قیمت ریال عمان و لاری گرجستان بالا رفت؛ درام ارمنستان تغییر کانال داد/ ترکیه میلیونرخیز شد

اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز تهران بالا رفت و قیمت لیر ترکیه با تجربه رشد 20 تومانی که داشت، 1770 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، میلیونر شدن، هدفی است که بدون شک بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان همواره در آرزوی دستیابی به آن بوده و هستند اما تنها تعداد اندکی از افراد به آن رسیده و می توانند شیرینی آن را تجربه کنند. میلیونر شدن اما فارغ از یک رویا یا آرزوی دست نیافتنی، نیازمند وجود الزاماتی است که اگر در دسترس نباشند شاید هیچگاه فردی روی این کره خاکی نتواند عنوان میلیونر را یدک بکشد. همین عامل باعث می شود که هر کشوری هم شرایط لازم برای میلیونر شدن ساکنانش را نداشته باشد.

 بانک UBS سوئیس به تازگی در گزارش ثروت 2024 خود پیش‌بینی کرده که تا سال 2028 جمعیت افراد بالغی که بالای یک میلیون دلار ثروت دارند از مرز 50 میلیون نفر عبور خواهد کرد و آمریکا با بیش از 25 میلیونر همچنان بیشترین تعداد میلیونرها را خواهد داشت هر چند میزان رشدش تنها 15 درصد خواهد بود.

این در حالیست که در صدر میزان رشد میلیونرها تایوان قرار دارد که بر اساس برآورد UBS تعداد میلیونرهایش طی 5 سال 47 درصد بیشتر خواهد شد. نکته جالب در این پیش‌بینی حضور کشورهای آسیایی در صدر این فهرست است. بعد از تایوان، ترکیه با 43درصد، قزاقستان با 37درصد، اندونزی با 32درصد و ژاپن با 28درصد در رتبه‌های بعدی درصد افزایش افراد با ثروت بالای یک میلیون دلار قرار دارند.

حضور چند کشور نزدیک ایران مانند ترکیه که همواره از مقاصد پرطرفدار میان ایرانیان برای سفر و مهاجرت هستند؛ شانس این افراد برای میلیونر شدن را افزایش می دهد. حال که صحبت از کشورهایی با پتانسیل میلیونر شدن به میان آمد؛ نگاهی هم به آخرین قیمت واحد پول رسمی ترکیه و سایر کشورها در بازار ارز تهران خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 16 تیر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار پایین آمده است و با تجربه افت 50 تومانی که داشت، 1840 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند ترکیه شیب نزولی قیمت را تجربه کرد و 16418 تومان قیمت خورد. هر درهم افت ارزش 378 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق هم که همواره ثبات قیمت را تجربه کرده است، مسیری جز کاهش را در پیش روی خود ندید و با تجربه افت دو تومانی که داشت، 44 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز تسلیم جو کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران شد و قیمت آن با ریزش سه هزار تومانی، به 157160 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

در میان همسایگان شمالی کشور هم روند قیمت ها نسبت به دو روز گذشته تفاوتی نداشت و کاهش حرف اول و آخر را زد. عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به 35460 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 720 تومان پایین آمده است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز به تبعیت از موج کاهش قیمت ها، افت ارزش چهار تومانی را تجربه کرد و 156 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری گرجستان همچون سایر ارزهای مرور شده شیب کاهشی را دنبال کرد و به 22250 تومان رسید. هر لاری 110 تومان کاهش قیمت داشته است.

نرخ بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم با تجربه افت 27 تومانی که داشت، به 1652 تومان رسید.

قیمت رینگیت مالزی امروز

در نهایت هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران 270 تومان ارزان شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز شنبه 16 تیر، 12800 تومان قیمت گذاری شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از فعال شدن جناح کاهشی نسبت به آخرین روز هفته گذشته است، موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی از واکنش هیجانی بازار به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1403 و پیروزی مسعود پزشکیان است. تحلیلگران معتقدند این کاهش قیمت زودگذر است و آن را نمی توان به عنوان تغییر روند بازار در نظر گرفت.

 

نظر شما