شناسهٔ خبر: 67263687 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قطعا یک مربی طراز اول دنیا باید هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد که بتواند خواسته هواداران را برآورده کند.

شافعی: مربی طراز اول می تواند خواسته هواداران پرسپولیس را برآورده کند

شافعی: مربی طراز اول می تواند خواسته هواداران پرسپولیس را برآورده کند

صاحب‌خبر -

محمود شافعی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بعد از قهرمانی برای پرسپولیس به وجود آمده است، قطعا  یک مربی طراز اول دنیا باید هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد که بتواند خواسته هواداران را برآورده کند. ضمن اینکه تا حدودی هم داریم از نقل و انتقالات عقب می‌افتیم و مدیرعامل باشگاه باید نکاتی که سرمربی قبلی در مورد نقاط ضعف تیم بیان کرده را سریعتر بتواند برطرف کند که بتوانیم شرایط خوبی در نقل و انتقالات داشته باشیم.

شافعی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس برای جذب مربی خارجی با محدودیت بودجه مواجه است، گفت: به هر حال  پرسپولیسی‌ها باید با مسئولان فوتبال  تعامل کنند و به نظرم خواسته زیادی هم نیست که یک مربی خارجی طراز اول به خدمت بگیرند. تیم سپاهان ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار دلار هزینه کرد، اما کسی رصد و بررسی نکرد. به نظرم به این شکل نباید پیش برویم و باید قوی و با تمام توان جلو برویم تا بتوانیم خواسته هواداران را برآورده کنیم. به صرف اینکه بخواهیم سقف قرارداد را رعایت کنیم، نمی‌توانیم مربی طراز اول دنیا بگیریم.  هیچ تیمی فصل گذشته سقف را رعایت نکرد. به نظرم باید فوتبال را آزاد بگذارند و مربی تاپ روز دنیا برای هدایت سرخپوشان به ایران بیاید. پرسپولیس تیم پرطرفدار آسیا است و باید به این تیم اجازه بدهند تا سرمربی مطرح خارجی را به خدمت بگیرد.

او درباره اعتراض بازیکنان پرسپولیس در مورد اینکه پاداش‌های دریافت شده در طول سال را از مبلغ قراردادشان کسر کردند، بیان کرد: به نظرم جایگاه پرسپولیس آن قدر بالا است که بازیکنان نمی‌توانند شرایط سختی را برای باشگاه در نظر بگیرند و شرط و شروط بگذارند. اکثر این بازیکنان از کنار پرسپولیس به اسم و رسم رسیدند و این خودش بزرگترین امتیاز برای بازیکن است که بتواند برای هواداران تلاش کند. همچنین هواداران هم همیشه از تیم خود حمایت کردند. قهرمانی‌های پرسپولیس باعث شد که اکثر این بازیکنان قراردادشان افزایش یابد و به حق و حقوقشان برسند. قطعا بازیکنان پاداش‌ها را می‌گیرند و شرایط برایشان فراهم می‌شود. اکنون اولویت انسجام تیمی و نظم مدیریتی هست که در راس آن مدیرعامل باشگاه بتواند  سرمربی برای تیم بیاورد که بتواند وارد چرخه نقل و انتقالات شود. به نظرم این مسائل در اولویت نیست و ما باید اولویت‌های خود را روی مسائل مهم‌تر قرار بدهیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بازیکنان سرخپوش تا زمانی که مطالبات فصل گذشته خود را نگیرند تمدید نمی‌کنند، گفت: من معتقدم که اولویت این باشد که اول سرمربی تیم پرسپولیس را انتخاب کنند و وقتی بازیکنان ببینند که مربی بزرگی را آوردند و هدفگذاری صورت گرفته است، در آن صورت همین بازیکنان می‌آیند و با جان و دل قراردادشان را تمدید می‌کنند و شرایط بهتری را برای تیم به وجود می‌آورند. به نظرم مشکلی نیست و یک مقدار هیاهوی نقل و انتقالاتی و بازار گرمی باعث می‌شود که بازیکنان در این چرخه قرار بگیرند.

شافعی درباره اینکه برخی از بازیکنان در انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس دخالت می‌کنند، گفت: معتقدم اول اولویت باشگاه باید انتخاب سرمربی باشد، چون زمانی که سرمربی مشخص شود در آن صورت می‌تواند برنامه  باشگاه را ترسیم و هدفگذاری کند. بازیکنان دخالت نمی‌کنند بلکه فقط مشورت می‌دهند. باشگاه پرسپولیس می‌خواهد در لیگ نخبگان آسیا شرکت کند و کشور‌های عربی تا دندان مسلح هستند و شرایط فوق العاده‌ای را برای رقابت در فصل جدید این رقابت‌ها در نظر گرفتند. بیشتر بازیکنان مشورت می‌دهند که چنین مربی می‌تواند هدفگذاری خوبی داشته باشد و با اهداف  بازیکنان همسویی دارد. بازیکنان نمی‌توانند سرمربی برای باشگاه  تعیین کنند و این مسئله  بیشتر حاشیه پردازی است و هیچ وقت باشگاه پرسپولیس به این سمت و سو نمی‌رود.

او درباره اینکه باشگاه پرسپولیس باید در چه پست‌هایی برای فصل بعد بازیکن بگیرد، بیان کرد: قطعا در خط دروازه یک گلر طراز اول نیاز داریم و در خط دفاع به خصوص در دفاع چپ و دفاع وسط یک مدافع می‌خواهیم که بتواند در ۲ پست بازی کند. برخی از دفاع‌ها می‌توانند در ۳ پست بازی کنند. همچنین یک پلی میکر خوب و یک فوروارد کاذب می‌خواهیم. مثلا جذب علیپور می‌تواند پازل پرسپولیس را تکمیل کند و اینها یک مقدار باید در اولویت باشد و مابقی پست‌ها را می‌توانند از بازیکنانی که در چند پست بازی می‌کنند، بهره ببرند و به یک تیم خوب و ایده آل برسند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال هست، گفت: من مطمئنم مسئولان ما با تدبیر خاص پرونده فساد در فوتبال را پیگیری می‌کنند و عدالت را در جامعه ورزشی به وجود می‌آورند. کسانی که در این چرخه آمدند و خیلی مسائل را زیر پا گذاشتند و ناداوری‌ها را به وجود آوردند به نتیجه اعمالشان  می‌رسانند و  آنها باید از چرخه فوتبال کنار گذاشته شوند. 

خبرنگار: مریم طایفه 

 

نظر شما