شناسهٔ خبر: 67262700 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشن‌های عید غدیر، بستر گسترش نشاط در جامعه

جشن‌های خانوادگی غدیر با هدف معرفی سیره علوی و گسترش نشاط اجتماعی در جامعه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

توسعه و ترویج سیره علوی و فرهنگ ولایی در سطح جامعه و به ویژه در تعامل با گروه‌های هدف جوان و نوجوان، ارتباط عمیق مردم با اهل بیت علیهم السلام، بازتولید ارزش‌ها و رزمایش همدلی و نشاط ملی، ترویج نشاط اجتماعی در جامعه از اهداف برگزاری جشن غدیر عنوان شده است. 

با توجه به اهمیت واقعه غدیر و ترویج پیام آن همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت از سوی مجموعه تفریحی ورزشی توچال مراسم جشن خانوادگی غدیر برگزار می‌شود.

جشن خانوادگی غدیر به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی اعم از اجرای گروه‌های سرود، دعوت از خوانندگان محبوب، اجرای گروه کودک، اجرای گروه‌های سنتی، نورافشانی و ... برگزار خواهد شد.

با هدف نهادینه کردن واقعه غدیر در ذهن کودکان و ایجاد بازی و نشاط در بین آنها، گروه کودک با موضوع غدیر به شعر خوانی و قصه خوانی می‌پردازند. 

 این برنامه از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر هرشب از ساعت ۲۰ در بام مجموعه تفریحی ورزشی توچال (بام تهران) با حضور هنرمندان و خانواده‌های علاقه‌مند با اهدای جوایز نفیس اجرا می‌شود.

گفتنی است، برگزاری رویداد‌های فرهنگی و جشنواره‌ها در شهر‌های امروز دنیا علاوه بر کارکرد‌های مثبت در توسعه مؤلفه‌های مهم فرهنگی و هنری نقش به سزایی در زیست شهروندان دارد به‌گونه‌ای که امروز یکی از مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های شهری و شهروندی برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری با سبقه دینی است.

نظر شما