شناسهٔ خبر: 67262652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام در سلسله

کارخانه تولید خوراک دام (کنسانتره) با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ تن با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشوری در شهرستان سلسله بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -
بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام در سلسلهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان امور عشایری در حاشیه بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام در سلسله گفت: تعاونی عشایری این شهرستان این کارخانه را با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال حداث و راه اندازی کرده است.
شایان نادری گفت: این کارخانه بصورت مستقیم پنج نفر و غیرمستقیم ۴۰ نفر ظرفیت اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام، معادل ۱۹۵ هزار تن گوشت قرمز توسط جامعه عشایری کشور پرواربندی و روانه بازار مصرف می‌شود گفت: اجرای طرح پرواربندی برای تعادل زیستی دام و مرتع تاأیرگذار و منجر به افزایش تولیدات دامی سالانه کشور می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری گفت: کارخانه خوراک دام تمام اتوماتیک تعاونی عشایری وحدت شهرستان الشتر با تولید روزانه ۱۵۰ تن خوراک دام، نیاز عشایر استان را تأمین می‌کند.
 
نادری با حضور در شهرستان سلسله از طرح قطب دامپروری این شهرستان بازدید کرد و افزود: این کانون شهرستان بیش از ۳۰ هزار رأس دام سبک پرواری عید قربان را تأمین کرده است.
 
وی با اشاره به بازدهی بالای پرورش دام در این منطقه قول مساعد جهت افزایش اعتبارات تسهیلات ارزان قیمت زنجیره تولید گوشت قرمز را داد.
 
بهره برداری از ۲ کارخانه بسته بندی حبوبات در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد، بازدید از برخی راه‌های عشایری و آب پایدار مناطق عشایری لرستان، بازدید منطقه عشایری دادآباد و دیدار با عشایر از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان امور عشایری به لرستان است.

نظر شما