شناسهٔ خبر: 67262579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تنظیف گنبد شمس الشموس؛ حرم رضوی مهیای عید ولایت می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، گنبد مطهر حرم حضرت ثامن الحجج (ع) به مدت ۲ روز شست‌وشو و تنظیف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز، به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، گنبد مطهر حرم حضرت ثامن الحجج (ع) به مدت 2 روز شست‌وشو و تنظیف خواهد شد. این عملیات معنوی با حضور خادمان حرم مطهر رضوی و با رعایت کامل اصول ایمنی و بهداشتی انجام می‌شود، برای انجام این کار از داربست‌های مخصوص استفاده شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه آسیب به این گنبد نورانی، اندیشیده شده است.

شست‌وشوی گنبد مطهر حرم امام رضا(ع) پیش‌بینی می‌شود تا شب جمعه 31 خردادماه به پایان برسد و صبح شنبه داربست‌ها و موانع از جوار گنبد مطهر حرم جمع‌آوری شوند.

عید غدیرخم، بزرگترین و برترین عید شیعیان، روزی است که در آن پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و این واقعه، ضامن بقای اسلام و امامت، در طول تاریخ شد.

حرم مطهر رضوی رضوی میزبان زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در این ایام مبارک خواهد بود و ویژه برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر و صحن‌های آن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام282/

نظر شما