شناسهٔ خبر: 67360225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستانی‌ها از رئیس‌ جمهور آینده چه مطالبه‌ای دارند؟ + فیلم

مردم استان کردستان مطالبات خود از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بعد از شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، کشور در تکاپوی انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری افتاد. بر همین اساس، 6نفر در شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند و پس از رقابت‌های انتخاباتی، انتخابات در روز هشتم تیرماه در سراسر کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

تنها سه روز به چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری باقی‌مانده است و مردم استان کردستان نیز همگام با سراسر کشور خود را برای حضور در پای صندوق‌های رأی حاضر کرده‌آند.

در این روز‌های گرم تابستان که تنور انتخاباتی داغ است، به سراغ مردم استان کردستان رفتیم تا جویای مطالبات آنان از رئیس‌جمهور آینده شویم. تعدادی از شهروندان مقابل دوربین تسنیم برخی از دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند که با هم می‌بینیم:

.

به گزارش تسنیم؛ انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی فقدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی 30 اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌‌جمهور روز جمعه هشتم تیرماه 1403 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

6 نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا 24 ساعت پیش از آغاز فرایند رای‌گیری انتخابات فرصت تبلیغات دارند.

استان کردستان با حدود یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت و یک میلیون و 219 هزار و 126 نفر واجد شرایط، دارای 10 شهرستان، 31 بخش، 30 شهر، 94 دهستان و 1751 روستای دارای سکنه و 152 آبادی خالی از سکنه است.

انتهای پیام/481/

نظر شما