شناسهٔ خبر: 67262500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت دمای ۴۹ درجه در سه شهر استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: اهرم، برازجان و خورموج از شهرهای این استان در ۲۴ ساعت گذشته دمای ۴۹ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده شهرهای جم و کنگان به ترتیب دمای ۴۵ و ۴۲ و خارگ و دیلم دمای ۴۱ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی بیان کرد: همچنین تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه هوا در سطح استان،به ویژه نواحی غیرساحلی، از مقادیر بالایی برخوردار است و در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا، با افزایش سرعت وزش باد، سواحل استان بویژه نواحی جنوبی تا حدودی متلاطم خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بدانید

دمای بوشهر در پایان هفته به ۵۰ درجه می‌رسد

وضعیت جوی بوشهر آرام پیش‌بینی شد

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۵۰ ، جزر اول ساعت ۱۳:۵۰، مد دوم ساعت ۱۹:۲۵ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.

نظر شما