شناسهٔ خبر: 67280487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم سنندج در مجلس:

افزایش فضاهای آموزشی در روستاها مانع مهاجرت می‌شود

سنندج_ نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش فضاهای آموزشی در مناطق روستایی مانع مهاجرت می‌شود و خیرین در این راستا باید متولیان امر را همراهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سالار مرادی ظهر پنج شنبه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در ادبیات عامیانه مدرسه خانه دوم دانش‌آموز نامیده شده و در ادبیات توسعه گفته شده آموزش و پرورش اساس و پایه توسعه ذکر شده و در ادبیات جامعه شناسی نیز فرایند جامعه پذیری بعد از خانواده از طریق مدرسه تکمیل می‌شود.

وی افزود: در قانون اساسی آمده که دولت باید وسایل آموزش و پرورش رایگان را تا پایان مقطع متوسطه برای دانش‌آموز فراهم کند.

وی بیان کرد: نماینده باید در قانونگذاری، نظارت و نمایندگی کردن و ارتباط با اقشار و بدنه اجتماع را مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نبود تجهیزات لازم در برخی مدارس حاشیه شهر از جمله نایسر را معضل دانست و گفت: مدرسه فضایی برای آموزش و تربیت دانش‌آموز است و باید به دلیل جایگاهی که دارد تقویت و تجهیز شود.

مرادی افزود: استان‌هایی که در رده بندی سرانه فضای آموزشی در رده آخر هستند تلاش می‌شود کمک و حمایت شوند و کار خیرین مدرسه‌ساز نیز ویژه و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به دلیل تحصیل فرزندان به داخل شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: لازم است آموزش و پرورش، توسعه و نوسازی مدارس و خیرین دست به کار شوند و با ساخت مدرسه و رفع مشکلات آموزشی در روستاها زمینه کاهش مهاجرت را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مجلس کنار همه مسؤولان و خیران است از زحمات خیرین مدرسه‌ساز استان تقدیر کرد و خواستار هم افزایی بین آموزش و پرورش و خیرین برای رشد دانش آموزان شد.

نظر شما