شناسهٔ خبر: 67262121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعا‌های بلینکن درباره حمایت‌های نظامی چین، کره شمالی و ایران از روسیه

وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری ادعا‌های واهی درباره کمک نظامی چین، کره شمالی و ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین را تکرار کرد.

صاحب‌خبر -

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن بار دیگر ادعا‌های واهی علیه چین، ایران و کره شمالی را تکرار کرد و مدعی شد چین ارسال سلاح به روسیه را آغاز کرده است و ایالات متحده نگران اقدامات کره شمالی، ایران و به ویژه حمایت چین از فدراسیون روسیه است.

به گزارش خبرنگار PolitNavigator، بلینکن در ادامه ادعا‌های خود گفت: کره شمالی مهمات و سایر تسلیحات را برای روسیه فراهم می‌کند، ایران تسلیحات از جمله پهپاد‌ها را ارائه می‌دهد و چین نمی‌تواند نگران روسیه نباشد، پکن نه تنها تسلیحات، بلکه از پایگاه نظامی-صنعتی روسیه نیز پشتیبانی می‌کند. 

وی افزود: «چین نمی‌تواند از یک طرف ادعا کند که برای روابط هماهنگ‌تر در اروپا تلاش می‌کند و از طرف دیگر با کمک به روسیه از تهدید امنیت در اروپا حمایت می‌کند.»

پیشتر روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشته بود که تلاش‌های غرب برای افزایش فشار تحریم‌ها بر روسیه و چین به نتیجه نمی‌رسد. زیرا پکن مصمم به دفاع از منافع خود است و روابط روسیه و چین پتانسیل بالایی را نشان می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته در دیدار با همتای چینی خود شی جین پینگ در پکن تاکید کرد: روابط دو کشور "علیه کسی نیست".

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما