شناسهٔ خبر: 67261790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم حملات ارتش اشغالگر به نوار غزه و شهادت غیرنظامیان

سپیده حسینی

چند شهروند فلسطینی در حمله شامگاه سه‌شنبه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی اعلام کردند، در حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله «شیخ رضوان» شهر غزه، چند فلسطینی به شهادت رسیدند.

دستگاه دفاع مدنی غزه اعلام کرد، در چهارمین روز عید قربان، نیروهای دفاع مدنی استان غزه پیکرهای ۶ شهید و نیز چند زخمی را از زیر آوارهای ناشی از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه شیخ رضوان بیرون آوردند.

علاوه بر این در حمله شدید شامگاه سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه «المواصی» در شمال غرب رفح، ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

برخی منابع محلی اعلام کردند، جنگنده‌های اسرائیلی چادرهای آوارگان در منطقه المواصی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده و این چادرها آتش گرفتند.

همزمان با حملات شدید و گسترده پهپادهای اسرائیلی به محله «السعودی» در غرب رفح و نفوذ زمینی سربازان اشغالگر به این محله و خیابان «الطیاره»، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی محله را هدف قرار دادند.

طبق گزارش خبرنگار شبکه خبری «الجزیره»، در این محله درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران آغاز شد.

شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» نیز با اشاره به این درگیری‌های شدید همزمان با حملات توپخانه‌ای سنگین و هوایی شدید اشغالگران، اعلام کرد که تانک‌ها و خودروهای زرهی اشغالگران به نزدیکی بیمارستان صحرایی امارات در شهر رفح شلیک کردند.

منابع یاد شده اعلام کردند، جنگنده‌های اسرائیلی چادرهای آوارگان در جنوب غرب شهر «خان‌یونس» را بمباران کردند.

همچنین اشغالگران منازل مسکونی شهرک «المغراقه» در شمال اردوگاه «النصیرات» را هدف حمله توپخانه خود قرار دادند.

همچنین جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز چهارشنبه، اردوگاه النصیرات را پنج بار هدف قرار دادند.

منابع یاد شده در ادامه اعلام کردند که نیروهای امداد و نجات همراه با تعدادی از شهروندان با کمک یکدیگر اجساد سه شهید را از آوارهای بمباران منطقه شمال غرب اردوگاه النصیرات بیرون آورند.

همچنین توپخانه ارتش اشغالگر بار دیگر محله «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه را هدف توپخانه خود قرار داد.

سه شهروند فلسطینی عصر سه‌شنبه در نتیجه حمله جنگنده‌های اسرائیلی به محله السعودی در غرب رفح شهید شدند.

برخی منابع پزشکی نیز اعلام کردند نیروهای امدادی و شهروندان فلسطینی پس از حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به محله السعودی، پیکرهای ۲ شهید را از زیر آوارها بیرون آوردند.

همچنین قایق‌های جنگی ارتش اشغالگر مناطق غربی اردوگاه «الشاطئ» شهر غزه را به شدت هدف قرار دادند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، کوادکوپترهای ارتش اشغالگر خانه‌های شهروندان فلسطینی در شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

به گزارش الجزیره، «مروان الهمص» هماهنگ‌کننده بیمارستان‌های صحرایی غزه عصر سه‌شنبه اظهار کرد: وضعیت سلامت در نوار غزه بسیار فاجعه‌بار است و به دلیل حملات ارتش اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان‌ها به شدت روبه‌وخامت است و برخی از بیماران به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

الهمص با اشاره به شیوع بیماری‌های واگیردار در اردوگاه‌های آوارگان به ویژه هپاتیت گفت: حشرات به دلیل آب فاضلاب در اطراف بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها زیاد شده‌اند.

او افزود: گرسنگی در شمال نوار غزه جان افراد را می‌گیرد و ما نمی‌توانیم کودکان را از سوء تغذیه نجات دهیم.

طبق گزارش‌ها، تعداد شهدای حملات علیه نوار غزه به بیش از ۳۷ هزار ۳۷۲ تن و زخمی‌ها به ۸۵ هزار و ۴۵۲ تن رسیده که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و هنوز هزاران تن از قربانیان این حملات زیر آوارها و در مسیرها هستند و رژیم اشغالگر مانع از دسترسی نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به این مناطق می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما