شناسهٔ خبر: 67261281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقادپذیری، شرط مهم رئیس جمهور اصلح

سهراب مظفری میانجی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم باید رئیس جمهوری بدون حاشیه و انتقادپذیر انتخاب کنند، گفت: رئیس جمهوری که منتخب مردم است، اگر تحمل انتقادات بحق را داشته باشد، عیب‌ها را برطرف و محاسن‌ها را تقویت کند، قطعاً دغدغه‌ای جز خدمت به مردم ندارد، فامیل بازی و قومیت گرایی را کنار می‌گذارد و به آبادانی کشور توجه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مغتنم کشورمان به اعتراف نزدیکان و اصحاب خرد، فردی خاضع و بسیار متواضع بود. هر زمان ملاقاتی داشت، خودش بی‌صبرانه منتظر دیدار بود که این را می‌توان در خاطره سفرش به مسکو و سپس تعجیل در سفر استانی به البرز پس از ورود به کشور دریافت.


بی تردید چنین روحیه ای در کمتر رئیس جمهوری دیده می‌شود. حال مردم با ذهنی پر از خاطرات شیرینی از شخصیت متواضع رئیس جمهور مردمی و انقلابی و شهیدشان کارنامه و برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مرور می‌کنند تا بتوانند شخصیتی همچون شهید آیت الله رئیسی را با ویژگی‌هایی همچون تواضع، انقلابی بودن و خستگی ناپذیر بدن انتخاب کنند.

همگان باید بدانند مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از هر حیث به شکوفایی کشور کمک می‌کند، لذا رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اخلاق مدار و دلسوزتر باشدسهراب مظفری میانجی، استاد حوزه و دانشگاه درباره شاخص‌های مهم انتخاب رئیس جمهور اصلح به «راهبرد معاصر» گفت: پیامبر اکرم (ص) درباره اینکه مسلمان در همه دوران زندگی اش باید مسئولیت پذیر باشد، فرمودند، «کلکم راع و کلکم مسئول» یعنی همه شما مسئولید و نباید بی تفاوت باشید، لذا مردمی‌که علاقه‌مند به حفظ استقلال، رشد و پیشرفت کشور هستند، باید پرشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و فعالانه شناخت خود را نسبت به نامزدهای انتخاباتی افزایش دهند.


وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به سرنوشت کشور کمک می‌کند، افزود: شرکت نکردن در انتخابات مایه فخر نیست، بی تفاوتی نسبت به انتخابات، یعنی بی توجهی به استقلال و آزادی کشور، یعنی بی تفاوتی نسبت به توطئه‌های دشمن. بی شک مسلمان باتدبیر با بررسی ویژگی‌های نامزدهای ریاست جمهوری، اولویت‌های اساسی مد نظر خود را فهرست می‌کند و سپس به یکی از نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان رأی می‌دهد.


استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: با رأی دادن به نامزد مد نظرمان و تحرک بخشی به روند انتخابات بخش مهمی ازمسئولیت خود را درقبال کشور انجام داده و در راه تعالی کشور حرکت کرده ایم؛ به همین دلیل موظف به مشارکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح هستیم.

مظفری میانجی گفت: صدها هزار شهید انقلاب اسلامی ایران برای حفظ استقلال و آزادی کشور جان عزیزشان را تقدیم کردند تا کشورمان استوار و ملت عزیز باشد. جوانان و قاطبه ملت ایران باید بدانند صدها هزار شهیدی که جان خود را تقدیم انقلاب کردند، نسبت به نظام و مردم احساس مسئولیت داشتند؛ بنابراین روا نیست با رأی بی دقت و انتخاب فردی غیر از اصلح به احساس مسئولیت شهدا پاسخی درخور ندهیم.


وی افزود: همگان باید بدانند مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری از هر حیث به شکوفایی کشور کمک می‌کند، لذا رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اخلاق مدار و دلسوزتر باشد. مراجعه به شرح زندگانی و فعالیت‌های نامزد انتخابات ریاست جمهوری و البته مشاوره گرفتن از اهل فن به انتخاب رئیس جمهوری قاطع، مسئولیت پذیر و تلاشگر منجر می‌شود.

استاد حوزه  و دانشگاه یادآور شد: مردم باید رئیس جمهوری انتخاب کنند که بدون حاشیه و انتقاد پذیر باشد، زیرا اگر تحمل انتقادات بحق را داشته باشد،عیب‌ها را برطرف و محاسن را تقویت کند، قطعاً دغدغه ای جز خدمت به مردم ندارد، لذا حزب بازی و فامیل بازی و قومیت گرایی را کنار می گذارد، ملی می‌نگرد و به آبادانی کشور توجه می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما