شناسهٔ خبر: 67260804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

فرخی: شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک داریم/ ساحلی نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت دارد

صاحب‌خبر -

ملی‌پوش اسبق تیم ملی والیبال ساحلی ایران، گفت: بازیکنان تیم ملی والیبال ساحلی‌ ایران از آمادگی کامل برخوردارند و در تورنمنت‌های داخلی و خارجی خوبی شرکت کردند، بنابر این شانس بالایی برای صعود به المپیک پاریس دارند.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، ملی‌پوشان والیبال ساحلی ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به کشور چین اعزام شدند و رقابت‌ خود برای کسب تک سهمیه المپیک پاریس با هفت کشور دیگر را از یکم تیرماه آغاز خواهند کرد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی ایران در این خصوص گفت: با توجه به این‌که استرالیا و قطر سهمیه جهانی گرفتند، معتقدم ملی‌پوشان والیبال ساحلی ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک، از شانس بالایی برای کسب سهمیه برخوردارند. همچنین درحال حاضر بازیکنان‌‌ ایران در شرایط خوبی هستند و جهت آماده‌سازی در تورنمنت‌های باکیفیت داخلی و خارجی شرکت کردند.

پرویز فرخی با اشاره به اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسب برای آمادگی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران، گفت: دو تورنمنت باکیفیت بندر ترکمن و آق‌قلا را قبل از اعزام تیم‌ها به چین برگزار کردیم که باعث شد آمادگی بازیکنان تیم ملی والیبال ساحلی‌ ایران بالا برود. همچنین تیم‌های‌ ایران در تورنمنت‌های خارجی خوبی شرکت کردند و در رقابت‌های فیلیپین قهرمان و در مسابقات تایلند نیز نایب قهرمان شدند.

وی در خصوص رقبای اصلی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در راه کسب سهمیه المپیک، گفت: رقبای اصلی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در راه کسب سهمیه المپیک، تیم‌های چین و استرالیا هستند. البته فکر می‌کنم که تیم سوم استرالیا در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کرده است و با توجه به این مسئله، امید زیادی به المپیکی شدن‌ ایران دارم.

فرخی با اشاره به رشد والیبال ساحلی در طی سال‌های اخیر ادامه داد: از زمانی که کیودا را به ایران آوردیم والیبال ساحلی‌‌ کشورمان دچار تغییر و تحولات مثبت و زیادی شد ولی همچنان آمادگی کاملی که برای رشد و توسعه همه جانبه والیبال ساحلی هزینه کنیم را نداریم. اگرچه لیگ برتر والیبال ساحلی به‌صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود اما این کافی نیست و نباید به همین سطح بسنده کنیم. واقعیت این است که والیبال سالنی با فاصله زیاد از والیبال ساحلی جلوتر است و باید تمام تلاش‌مان را کنیم تا سطح والیبال ساحلی را به والیبال سالنی‌ نزدیک کنیم. اگر این اتفاق رخ ندهد با افول در والیبال ساحلی مواجه خواهیم شد.

پیشکسوت والیبال ساحلی، افزود: در استان گلستان والیبال ساحلی دچار افول شده است، یکی از دلایل آن جام رمضان است، بازیکن بابت هر دیدار سالنی 15-20 میلیون دریافت می‌کند، یعنی اگر هر شب دو دیدار انجام دهد 30-40 میلیون درآمد کسب می‌کند اما در والیبال ساحلی درآمدی نیست. به همین علت همه به سمت والیبال سالنی گرایش پیدا می‌کنند. دو سه سال قبل بازیکنی را می‌شناختم که می‌توانست به المپیکی شدن تیم ملی والیبال ساحلی کمک زیادی کند اما چون در این رشته درآمدی وجود ندارد والیبال ساحلی را رها کرد.

وی افزود: درحال حاضر همه از والیبال ساحلی فرار می‌کنند، ارومیه یک بازیکن ساحلی‌‌باز ندارد و همه به والیبال سالنی گرایش دارند. این شهر دارای والیبالیست‌های خوبی است و به نوعی ارومیه و استان گلستان قطب والیبال ایران به‌حساب می‌آیند اما خبری از بازیکنان ساحلی نیست چون درآمد در باشگاه‌های سالنی میلیاردی است. بنابراین باید در والیبال ساحلی بیشتر هزینه کنیم و ادامه روند فعلی امکان‌پذیر نیست.

فرخی که به همراه آق محمد سلاق عنوان قهرمانی والیبال ساحلی سال 2011 آسیا را در پرونده افتخارات خود دارد، در پایان گفت: اگر بخواهیم المپیکی شویم باید از حالا به فکر چهارسال آینده و المپیک بعدی هم باشیم در شرایط فعلی بازیکنان‌ درحال فرار از والیبال ساحلی هستند و به این رشته رغبتی ندارند و فدراسیون باید یک برنامه بلندمدت و هدف‌مند را برای این رشته تدوین کند.

ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار مرحله نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس در کشور چین به مصاف ژاپن می‌روند و در صورت پیروزی در این مسابقه، در دومین مسابقه با برنده دیدار چین میزبان و عمان روبرو خواهند شد. مردان والیبال ساحلی ایران در صورت شکست حریف در دومین بازی، در دیدار نهایی به مصاف تیم برتر گروه مقابل شامل (استرالیا، قطر، نیوزیلند و اندونزی) می‌روند.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی و سینا شوکتی بازیکنان اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک هستند. رحمان رئوفی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی والیبال ساحلی را برعهده دارد، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه نیز به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی را در مرحله نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس همراهی خواهند کرد.

نظر شما