شناسهٔ خبر: 67260709 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها، یادگار دولت شهید رئیسی است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان غربی در برنامه تلویزیونی امتداد جمهور گفت:پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها به عنوان بزرگترین پروژه ارتباطی تاریخ استان ، یادگار ارزشمند دولت شهید رئیسی در استان آذربایجان غربی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد در برنامه تلویزیونی امتداد جمهور ضمن اشاره به اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی در حوزه ارتباطات گفت:پروژه فیبر نوری در 11 شهر استان آذربایجان غربی در حال اجرا است و تاکنون بیش از 600کیلومتر حفاری انجام و دو هزار و 790 سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب و بیش از 350 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) صورت گرفته است.
جلیلی نژاد افزود: پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ها در ارتقای زیرساخت‌ها و جهش اقتصاد دیجیتال، یادگاری ارزشمند و ماندگار از دولت شهید جمهور برای آینده استان آذربایجان غربی است.
وی به توسعه اینترنت روستایی در دولت شهید رئیسی اشاره و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم 420 روستای بیش از ۲۰ خانواری استان زیر پوشش اینترنت قرار گرفته اند و این موجب تحقق پوشش بیش از 89 درصدی اینترنت روستاهای آذربایجان غربی شده است.
قاسم جلیلی نژاد با بیان اینکه توسعه پوشش اینترنت با هدف اجرای عدالت ارتباطی از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته، افزود: بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی تا ۸۰ درصد برنامه ریزی شده بود که استان آذربایجان غربی بیش از تعهد برنامه ششم در این زمینه عمل کرده است.
وی تسریع در تامین اینترنت مناطق روستایی را یکی از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار دانست و افزود: از ابتدای کار دولت سیزدهم بیش از یک همت برای اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سه سال مشابه قبل از آن بی سابقه بوده است.

نظر شما