شناسهٔ خبر: 67260100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مازندران همچنان صدرنشین تولید برنج کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران با تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید در دولت سیزدهم، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بابک مؤمنی بابیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید برنج ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: شالیکاران پرتلاش مازندرانی با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از دانش و تجربه خود در سال جاری سطح زیر کشت، میزان عملکرد و تنوع ارقام برنج در استان  افزایش دادند که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

مؤمنی در خصوص خودکفایی برنج در مازندران گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شالیکاران و حمایت‌های دولت، در حال حاضر استان مازندران به خودکفایی کامل در تولید برنج رسیده است و مازاد تولید این محصول به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: استفاده از ارقام پر محصول، توسعه کشت مکانیزه، ترویج روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آموزش کشاورزان ازجمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از شالیکاران پرتلاش استان و همکاران خدوم خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

نظر شما