شناسهٔ خبر: 67260040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موفقیت استاد دانشگاه شیراز درکسب جایزه ابوریحان بیرونی

دکترهادی سالاری، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه شیراز، با کسب عنوان پژوهشگر برجسته علوم پایه کشور در ۱۴۰۳، موفق به دریافت جایزه ابوریحان بیرونی شد.

صاحب‌خبر -

موفقیت استاد دانشگاه شیراز درکسب جایزه ابوریحان بیرونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دوره مراسم گرامیداشت ابوریحان بیرونی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال ۱۴۰۳، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
در این مراسم پنج پژوهشگر جوان برجسته کشور که دست آورد‌های علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های علوم پایه داشته‌اند، معرفی و تجلیل شدند و دکتر هادی سالاری، دانشیار شیمی دانشگاه شیراز هم موفق شد عنوان پژوهشگر جوان برجسته شاخه شیمی را از آن خود کند.
دکتر ثبوتی، رئیس گروه علوم پایه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم در این مراسم گفت: ابوریحان، یکی از بارزترین دانشمندان ماست، او یک خصوصیت بارز داشت، ابوریحان هر آنچه را می‌دید و می‌شنید به محک آزمایش می‌گذاشت، اسطوره‌ها خود به خود به وجود نمی‌آیند بلکه نوع زندگی‌شان باعث می‌شود که به دانشمند تبدیل شوند.
وی با قدردانی از پژوهشگران جوان گفت: حمایت از نخبگان علوم پایه ضروری است.

این جایزه هر ساله از سوی گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به منظور تکریم و گرامیداشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دست‌آورد‌های علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند، اعطا می‌شود و منتخبین باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال باشند.

نظر شما