شناسهٔ خبر: 67259818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

پرداخت علمی به مشکلات اقتصادی، مهم‌ترین کارویژه رئیس‌جمهور آینده

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه از رئیس‌جمهور آینده عمل به قوانین و پرداخت علمی به مشکلات اقتصادی است، گفت: اگر دولت آینده با توجه به الگوهای اقتصادی استفاده شده در دنیا به‌صورت علمی به اقتصاد کشور بپردازد، مشکلات معیشتی حل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین مطالبه از رئیس‌جمهور آینده، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه و کارویژه رئیس‌جمهور آینده عمل به مر قانون است؛ از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون برنامه پنج ساله و قوانین بالادستی که از سیاست‌های کلی نظام نشأت گرفته است؛ همین قانون‌گرایی در همه عرصه‌ها می‌تواند رئیس‌جمهور را در اداره کشور به توفیق برساند.

او ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو که پس از شهادت رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، مردم باید بسیار جدی‌تر و پرشورتر در صحنه حاضر شوند تا تصویر دقیق و درستی از کشور به دنیا نشان داده شود و همه دنیا استواری و ثبات نظام را شاهد باشند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آداب رقابت و دوری از تخریب، توهین و سیاه‌نمایی دقت کنند و مراقب این مسئله باشند و به موضوعات قانونی در رقابت‌های انتخاباتی بیش از پیش توجه شود.

حیدرپور با بیان اینکه پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین کار دولت آینده خواهد بود، تصریح کرد: علم اقتصاد هم مانند علم پزشکی قواعد، اصول و قوانینی دارد که به وسیله آنها می‌توان بیماری‌ها و مشکلات اقتصادی را برطرف کرد، اما اگر نگاهی غیرتخصصی و غیرعلمی به این حوزه داشته باشیم نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر جای خالی الگوی اقتصادی درست با تلفیقی از نیازهای کشور و رفتار اقتصادی سایر کشورها بعد از جنگ، تغییرات اقتصادی و توسعه که نشان دهد مشکلات اقتصادی و معیشتی در دنیا چطور مرتفع می‌شوند، در مطالعات اقتصادی خالی است؛ در صورتی که دولت آینده بتواند از این الگوی اقتصادی بهره برده و با کمک اساتید و کارشناسان واقعی علم اقتصاد، به‌صورت علمی به اقتصاد کشور بپردازد، مشکلات حل شدنی است، اما اگر باری به هرجهت به مسائل معیشتی پرداخته شود، مشکلات بیشتر و عمیق‌تر خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما